نان و شیر گران‌تر، حقوق کارگران ثابت/ نماینده مجلس:طرح افزایش حقوق کارگران دو بار در سال بر مبنای رشد تورم به هیات رئیسه تقدیم شده است

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، در روزهای گذشته خبر از افزایش قیمت نان، افزایش قیمت شیر اعلام شد. هر کدام از این گرانی تر شدن ها بر افزایش قیمت دیگر کالاهای برای شهروندان اثر دارد این در حالی است که حقوق کارگران با رشد تورم و افزایش قیمت ها هیچ تغییری نمی کند.

میثم ظهوریان نماینده مجلس شورای اسلامی به خبرنگار کارگری رکنا گفت: نگاه ما افزایش حقوق و مزایای کارگران بر مبنای تورم و  نرخ سبد کالاست،در قانون به صراحت اشاره شده که حقوق کارگر بر مبنای تورم افزایش یاید در شرایطی که تورم در حال رشد است نیاز به بررسی مجدد  ماده قانونی و اصلاح آن داریم.

این نماینده مجلس شورای اسلامی  در ادامه  گفت: ماده 41  قانون کار که افزایش حقوق کارگر را بر مبنای تورم اعلام کرده باید به درستی اجرا شود.ابهام در مواد قانونی منجر به بروز نارضایتی های اجتماعی و عدم اجرای صحیح قانون می شود.وظیفه مجلس بررسی دقیق مواردی است که باعث بروز نارضایتی در اقشار کارگری و بازنشستگان است.

او در ادامه تاکید کرد:در قیمت نان و شیر در نیمه اول سال شاهد افزایش های 20 درصدی بودیم در حالی که حقوق کارگان بر اساس تورم سال گذشته تعیین شده و بار این افزایش را به اجبار قشر عظیمی از کارگران و بازنشستگان به دوش می کشند.

میثم ظهوریان درباره اصلاح مواد قانونی می افزاید: لزوم بازنگری ماده 54  تامین اجتماعی که درباره درمان رایگان بازنشستگان است  در در دستور کار مجلس شورای اسلامی قرار گرفته است.

او در این باره با تاکید بر وجود ابهام در متن قانون افزود: نقص در درمان رایگان بازنشستگان باعث شده تا تکمیل کردن این روند را بیمه های تکمیلی به عهده داشته باشند .

 

کدخبر: 1045442 ویرایش خبر
لینک کپی شد
منیره چگینی آزده مختاری
آیا این خبر مفید بود؟


وبگردی