افتتاح ۱۶۸ پروژه گردشگری با سرمایه‌گذاری ۱۰ هزار میلیاردی/ هتل‌ها و اقامتگاه‌های سنتی در راه‌اند!

به گزارش رکنا، مراسم افتتاح پروژه های گردشگری در یکی از هتل‌های تهران با حضور مقامات فعالان گردشگری و وزارت میراث فرهنگی برگزار شد.

قرار است در هفته گردشگری در مجموع ۱۶۸ پروژه از انواع مصادیق گردشگری با مجموع حجم سرمایه گذاری بیش از ده هزار میلیارد تومان افتتاح شود که در این مراسم به صورت نمادین ۶ پروژه توسط وزیر میراث فرهنگی افتتاح شود.

سفره خانه سنتی در استان آذربایجان غربی، رستوران سنتی در بوشهر، هتل سنتی در تهران، اقامتگاه سنتی در فارس، هتل در گیلان، مجتمع گردشگری در یزد و…، از جمله این پروژه ها است.

با افتتاح این پروژه ها در مجموع حدود ۷۱۲ هزار متر مربع به فضاهای موجود گردشگری اضافه و برای تعداد ۲۲۷۶ نفر به صورت مستقیم اشتغال ایجاد خواهد کرد.

تعداد ۱۶۵۱ اتاق به همراه ۴۴۵۵ تخت نیز به ظرفیت اقامتی موجود اضافه خواهد شد. این پروژه ها شامل ۲۹ باب هتل و هتل آپارتمان ۷۰ باب اقامتگاه بوم گردی و سنتی و ۶۹ مورد از سایر عناوین تأسیسات گردشگری است.

در حال حاضر تعداد ۲۷۰۰ پروژه انواع مصادیق تاسیسات گردشگری با مجموع حجم سرمایه گذاری حدود ۵۷۰ هزار میلیارد تومان در سطح کشور در دست احداث است که ظرفیت اقامتی این پروژه ها شامل تعداد بیش از ۱۰۶ هزار اتاق و اشتغال زایی بیش از ۱۰۱ هزار نفر به صورت مستقیم است.

در این مراسم استاندار گیلان از رشد ۱۷۰ درصدی ورود گردشگر به این استان در سال جدید خبر داد.

به گفته وی، تعیین تکلیف ۲۲۰ اثر تاریخی ثبت شده، نصب اولین ملک ثبتی جنگلهای هیرکانی، افتتاح موزه رشتی دوزی و حصیر بافی از جمله اقداماتی است که در سال جدید انجام شده است.

کدخبر: 1045355 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟