کاوه خداشناس: کار سخت آتش نشان‌ها با درآمدشان همخوانی ندارد/ چالش‌های روحی آتش‌نشانان پس از هر حادثه جدی گرفته شود

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، آتش‌نشانان، قهرمانان بی‌نام و نشان جامعه ما هستند که با شجاعت و فداکاری در برابر خطرات ایستاده‌اند. در روزهای سخت و پرتنش، هنگامی که آتش شعله‌ور می‌شود و زندگی‌ها در خطر است، این دلاوران با دل و جان به میدان می‌آیند تا حیات را نجات دهند. هر شعله‌ای که خاموش می‌کنند، هر انسانی که نجات می‌دهند، نشان از عشق و تعهد آن‌ها به زندگی و امنیت مردم دارد.

زندگی یک آتش‌نشان پر از چالش‌ها و فداکاری‌هاست. آن‌ها ساعاتی را که در کنار خانواده‌هایشان می‌گذرانند،  همیشه آماده هستند تا در هر لحظه به صدای خطر پاسخ دهند. این فرشته‌های نجات، در شرایط سخت، با تمام وجود به هموطنانشان خدمت می‌کنند و بارها جان خود را در راه حفاظت از دیگران به خطر می‌اندازند. احساس امنیتی که آن‌ها برای ما به ارمغان می‌آورند، بی‌نظیر و غیرقابل جبران است.

ما باید قدردان زحمات این مردان و زنان شجاع باشیم و همواره یادآور شویم که در کنار هم، امنیت و آرامش را به جامعه خود هدیه می‌دهند. بیایید به یاد داشته باشیم که پشت هر کلاه ایمنی، قلبی بزرگ و شجاع نهفته است که با تمام توان به نجات جان‌ها و حفاظت از میهن می‌پردازد. آتش‌نشانان، شما قهرمانان واقعی ما هستید و همیشه در قلب ما جای دارید.

7 مهر روز آتش نشان است و این روز تنها روزی نیست که ما نام آتش نشان ها را می شنویم .ما تقریبا هر چند روز یک بار خبر از حوادثی مانند آتش سوزی ،انفجار،سقوط و غیره را می شنویم که تا آتش نشان ها  به موقع در آن حوادث حاضر نشوند،جانی زنده از آن  حادثه بیرون نخواهد آمد. اما چرا این افراد برای نجات جان دیگران حاضر به خطر کردن هستند؟قطعا برای اینکه شغلشان است ،نیست، حتما علت دیگری دارد که بالاتر از همه این دلایل است .

برای دریافتن این موضوع به سراغ یک آتش نشان نرفتیم بلکه ترجیح دادیم به سراغ بازیگری برویم که در کارآکتر یک مرد آتش نشان نقش آفرینی کرده است و برای خلق نقش باید بخش به بخش زندگی یک آتشنشان را رصد کند تا به نقش جان حقیقی بدهد.

کاوه خداشناس بازیگر نقش علیرضا در سریال  125است. کاوه خداشناس بازیگری که در سریال عملیات 125 نقش آفرینی کرده بود به خبرنگار رکنا گفت: در سری اول که به این  پروژه آقای افخمی پیوستم قرار  بود فقط تا قسمت پنجم همکاری داشته باشم چون که "علیرضا" نقشی که من آن را بازی می کردم،دچار عارضه قلبی بود و نمی توانست به این شغل ادامه دهد اما اینگونه نشد و من در سه سری این سریال بازی داشتم.

خداشناس در توضیح اینکه چگونه بازیش ادامه دار شد گفت: با توجه به همکاری که با آقای افخمی داشتم و توجهی که سازنده به بازی من داشت داستان فیلم به گونه ای چرخید که بازی و همراهی من در این سریال تا آخرین قسمت  با قصه ها و ماجراهای خاص خودش همراه بود.

او می گوید: بازی در سریال125 تجربه های خوبی از آتش نشانی به من داد،آتش نشان ها خیلی ایثارگر،  و با معرفت هستند.این تیپ شخصیت آنها بود.عموما اهل یک مناطقی از شهر بودند که این خصلت ها ویژگی بارزشان بودند.آنها به جان انسانها اهمیت زیادی می دادند و حاضر بودند جان خود را برای نجات جان انسان دیگری به خطر بیندازند.

خداشناس می گوید: بنا به تجربه ای که در این سریال از معاشرت و همراهی با آتش نشان ها به دست آوردم باید بگویم که آنان به دل آتش می زنند و باید دلشان را شاد و پر مهر نگه داریم و عمیقا با آنان همدلی کنیم،و تنها به تقدیرهای  سطحی و مناسبتی کفایت نکنیم. بهتر است برای کاهش دردها و آلامی که این افراد در جریان عملیات ها  تجربه می کنند.

او علاوه بر این تاکید کرد:تیم ها،بعد از حادثه، ترومای غمباری تجربه می کنند آنها بعد از  آتش سوزی ها و انفجارهای بزرگ، ضمن کمک، فشارهای روانی جدی را تجربه می کنند که پیوند با احساس انسان دوستی آنان دارد که نیاز است بعد از حادثه  با اجرای روش های ویژه و تخصصی آنها را به زندگی عادی و روزمره و امیدوارانه برگردانند ،چرا که نیاز جامعه به آتش نشانان بسیار مهم است و حفظ روحیه این افراد برای جامعه باید ارزش خاصی داشته  باشد.

این بازیگر می گوید:آتش نشانان غالبا درآمد مناسبی نداشتند و هر کدام شغلی دیگری را دنبال می کردند تا امرار معاش کنند و  این خیلی ناراحت کننده است و باید به معیشت آنها به گونه ای رسیدگی شود که نیازشان به کار زیاد برطرف شود.

کدخبر: 1045029 ویرایش خبر
لینک کپی شد
منیره چگینی آزاده مختاری
آیا این خبر مفید بود؟