شرح کامل مراحل کاشت مو با جزییات

 

تضمین بهبود افزایش حجم مو در این روش تضمینی و ایمن است. این روزها با متدهای جدیدی که در کاشت یا پیوند مو ارائه می‌شود، باعث شده تا تمام مشکلات کم مویی با هر علتی که باشد، به‌صورت کامل رفع شود. در این مقاله به بررسی روش‌های کاشت و آشنایی با این فرآیند خواهیم پرداخت.

روش های کاشت مو و ترمیم

با پیشرفت تکنولوژی و بالا رفتن امکانات، تنوع در ارائه خدمات زیبایی هم افزایش پیدا کرده و کاشت مو هم از این قاعده مستثنی نیست. روش‌های بسیار متنوعی برای هر نوع نیاز مراجعه‌کنندگان وجود دارد که می‌توانند هماهنگ با نیاز و خواسته خود از آن‌ها استفاده کنند. در این بین برخی افراد تمایل دارند از روش‌های تقویت موها مثل مزوتراپی مو استفاده کنند که می‌توان گفت برای کاربرانی که جراحی کاشت را هم انجام داده‌اند کاربرد دارد. روش‌های پیوند مو شامل موارد زیر هستند:

  • کاشت به روش FUT
  • کاشت به روش FIT یا FUE
  • کاشن به روش SUT
  • کاشت به روش میکروفیت
  • کاشت به روش MicroFIT

به‌طور کلی بخش زیادی از این شیوه‌ها بسیار شبیه به هم هستند و انجام کاشت مو در هرکدام نتیجه‌بخش و بی‌خطر است. این فرآیند با برداشتن فولیکول‌های مو از سر یا قسمت‌های دیگر از بدن شروع شده و به ناحیه‌ای که دچار کم‌مویی است منتقل می‌شود. از همین روش در کاشت ابرو و ریش هم استفاده می‌کنند.

نتایجی که در آخرین بررسی‌های کاشت و پیوند موها به‌دست آمده، نشان داده که این فرآیند دائمی است و هیچ‌گونه عوارضی ندارد. فولیکول‌های مو به‌صورت گرافت (تکی یا 2 تایی) برداشته می‌شوند و به‌حالت نواری در قسمت‌های مورد نظر قرار می‌گیرند.

مراحل کاشت مو مرحله به مرحله

مراحل کاشت مو مرحله به مرحله

صرف‌نظر از روش‌های متنوعی که در پیوند مو وجود دارد، به توضیح کامل و مشترک در این این شیوه‌ها می‌پردازیم تا با پروسه این جراحی بهتر آشنا شوید و اطمینان حاصل کنید که آیا این نوع از خدمات زیبایی برایتان مناسب و پاسخگو است یا خیر. مراحل کاشت مو به‌صورت مرحله‌به‌مرحله توضیح داده خواهد شد که به‌طور مختصر شامل اقدامات زیر می‌شوند:

  • آماده‌سازی ناحیه برداشت گرافت مو
  • برداشت گرافت‌ها
  • آماده‌سازی ناحیه گیرنده
  • پیوند گرافت‌ها در پوست سر یا هر قسمتی از بدن

آماده سازی ناحیه برداشت گرافت مو

برای برداشت گرافت از ناحیه بانک مو، در گذشته نیاز بود تا آن قسمت تراشیده شود. اما این روزها با ارائه روش‌های جدید و پیشرفته، نیازی به این کار نیست. منطقه برداشت گرافت که به آن بانک مو هم می‌گویند، معمولا از قسمت پشت سر و حدفاصل بین 2 گوش انتخاب می‌شود، چراکه این نواحی مقاومت بسیار بالایی در برابر ریزش دارند.

مرحله اول کاشت مو که شامل آماده‌سازی محل گرافت مو است، با تزریق بی‌حسی به‌صورت موضعی آغاز شده و قسمتی که قرار است در آن برش ایجاد شود، مشخص می‌شود. فراموش نکنید که این فرایند نیازمند تخصص و تجربه درمانگر است.

برداشت گرافت ها از ناحیه اهدا کننده

در این مرحله بافت مویی که در قسمت اهداکننده وجود دارد، تنها به این دلیل که دارای فولیکول‌های مقاوم در برابر ریزش هستند، باید به‌صورت کاملا دقیق به‌وسیله ابزارهای تخصصی و بسیار ریز برداشته شوند. در برخی از روش‌های کاشت، این قسمت توسط دستگاه‌های هوشمند انجام می‌شود. با استفاده از این ابزارها از بروز هر زخم و اسکاری در حین برداشتن گرافت‌ها جلوگیری شده و هیچ آسیبی به این قسمت‌ها وارد نمی‌شود.

در روش کاشت به سبک میکروفیت برداشت گرافت به‌‌اندازه یک سرسوزن انجام می‌گیرد که تنها نقاط بسیار کوچک قرمز روی پوست به‌جا می‌گذارد که در مدت‌زمان کوتاهی هم بهبود پیدا می‌کند. تعداد واحدهای فولیکولار استخراج شده براساس میزان وسعت ناحیه طاس سر و تراکم بانک موی هر مراجعه‌کننده سنجیده می‌شود. در مرحله اول کاشت این تعداد می‌تواند از 1000 تا 8000 در روز متغیر باشد.

آماده سازی ناحیه گیرنده

قسمت آماده‌سازی در ناحیه گیرنده با تزریق بی‌حسی آغاز می‌شود. این بی‌حسی به‌صورت موضعی انجام می‌گیرد. در مرحله بعد، با استفاده از سوزن‌هایی با ضخامت کم‌تر از یک میلی‌متر برش‌هایی را ایجاد می‌کنند تا فولیکول‌های مو در آن‌ها قرار بگیرند. مقدار عمق این نوارها بسته به طول واحد فولیکول‌ها است. با این میزان از برش می‌توانید مطمئن باشید که عمق این نوارها به رگ‌های خونی در پوست نمی‌رسند.

زاویه و جهتی که با این برش‌های ایجاد می‌شود، بسیار مهم هستند و باید با ظرافت ایجاد شوند، چراکه جهت رشد موهای آینده که باید مطابق با موهای دیگر مراجعه‌کننده باشد را تعیین می‌کنند.

پیوند گرافت در پوست سر

پیوند گرافت در پوست سر

پیوند گرافت در پوست سر، مرحله پایانی از کاشت مو محسوب می‌شود. جایی که فولیکول‌ها باید به‌طور دقیق در بین این نوارها قرار بگیرند. بعداز ایجاد برش‌های ریزی که به‌صورت الگوهایی نامنظم در قسمت گیرنده سر ایجاد شده، گرافت‌های واحد فولیکولی در آن‌ها قرار داده می‌شوند.

کوچک‌ترین گرافت‌های مو که حاوی یک و 2 فولیکول مو هستند، برروی خط یا مسیر رویش مو و گرافت‌های بزرگتر که حاوی 3 و 4 فولیکول مو هستند در قسمت‌های پشت قرار داده می‌شوند. درست بعداز به‌پایان رسیدن پیوند مو، موهای کوتاه در قسمت گیرنده سر مراجعه‌کننده نتیجه را نشان خواهد داد. درست است که این موهای کوچک پس‌از 3 یا 4 هفته می‌ریزند اما با گذشت چندماه مجددا شروع به رشد می‌کنند.

جمع‌بندی

کاشت مو یکی از بهترین خدمات و جراحی‌های زیبایی محسوب می‌شود که نتایج بسیار سریعی در پی دارد. این روش که در انواع مختلفی به افراد و متقاضیان ارائه داده می‌شود، کم‌ترین آسیب را دارد و می‌توان گفت تاثیر آن دائمی است. در واقع روش‌های جدید ارائه‌شده می‌توانند امکانات و خدمات بیشتر را در اختیارتان قرار دهند.

شما با مراجعه به کلینیک تهران بیوتی سنتر، می‌توانید اطلاعات دقیق این خدمات را به‌دست بیاورید. کلینیک تهران بیوتی سنتر به‌عنوان بزرگترین کلینیک زیبایی و یکی از برترین مراکز کاشت ابرو و مو معرفی در کشور معرفی می‌شود که انواع روش‌های کاشت ابرو، مو و سایر قسمت‌های دیگر را ارائه می‌دهد.

 

کدخبر: 1003795 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟