300 هزار تومان بدهید و محمدرضا گلزار را ببینید !+عکس
رکنا: افتتاحیهای با بلیتهای 300 هزار تومانی، باورش کمی سخت است، اما سالن اصلی مرکز همایشهای برج میلاد تهران میزبان افتتاحیه فیلم «سلام بمبئی» است؛ فیلمی که بلیتهایش چند روزی است به صورت آنلاین در حال پیشفروش است و برای کسانی که میخواهند در مراسم افتتاحیه این فیلم حضور یابند بلیتهای 300 هزار تومانی درنظر گرفته شده است.
رقمی که میتوان با آن 30 بلیت فیلم در سینماهای مدرن که با قیمت 10 هزار تومان گرانترین بلیتهای سینماهای ایران را دارند، خرید. این رقم برای سینمای ایران کمی خارقالعاده نیست؟ در سال جاری دولت حداقل حقوق را 812 هزار و 164 تومان اعلام کرده است. پس با در نظر گرفتن اضافه حقوق و مزایای احتمالی یک ایرانی بیش از 33 درصد از حقوق یک ماه خود را برای تماشای فیلمی مشترک میان سینمای ایران و هند هزینه می کند؛ فیلمی که نه در سینمای عریض و طویل بالیوود جایگاهی دارد و نه در سینمای ایران برای فیلم قربان محمدپور از پیش جایگاهی در نظر گرفته شده است.
چرا 300 هزار تومان؟!
بلیتهای 300 هزار تومانی حتی در مشهورترین و پرطرفدارترین کنسرتهای موسیقی هم رقم عجیب و غریبی است. این رقم 300 هزار تومانی چطور برای بهای بلیتهای افتتاحیه «سلام بمبئی» محاسبه شده است؟! جواد نوروزبیگی، تهیهکننده این فیلم میگوید: «آوردن بازیگران از هند به ایران هزینههای بسیاری دارد. ما حدودا یک میلیارد تومان هزینههای افتتاحیه این فیلم سینمایی را تخمین زدیم و این هزینه بالا باعث شده بلیتهای مراسم افتتاحیه این فیلم را به فروش برسانیم». سالن برج میلاد تهران گنجایش هزار و 700 صندلی را دارد و در صورت ادامه روند خرید بلیتها امکان اینکه تمامی ظرفیت این سالن پر شود، وجود دارد و در این صورت در یک شب و تنها در یک سالن، «سلام بمبئی» بیش از 500 میلیون تومان فروش خواهد داشت!
سلام بمبئی میخواهد رکورد فروشنده را هم بزند!
قربان محمدپور، کارگردان فیلم «سلام بمبئی» که گویا از استقبال افتتاحیه خاطرجمع است، از انتظارش برای فروش 45 میلیارد تومانی «سلام بمبئی» میگوید یعنی رقمی حدود سه برابر فروش فیلم «فروشنده» که به تازگی توانسته است حد نصاب فروش سینما را جابهجا کند. آیا بلیتهای 300 هزار تومانی میتواند این آرزو را رقم بزند؟! اصلاً میتوان افتتاحیهای را با این وضع به حساب موفقیت یک فیلم گذاشت؟!
یک سال پیش در همین روزها بود که سینمای جهان یک پدیده سینمایی را به خود دید. قسمت جدید از فیلم دنبالهدار جنگ ستارگان با نام «جنگ ستارگان: نیرو برمیخیزد» رونمایی شد و توانست رکورد فروش سینماهای جهان را جابهجا کند؛ پدیدهای که سرآغاز آن از افتتاحیه این فیلم در لسآنجلس بود و همزمان با این افتتاحیه 3 هزار سالن سینما اکران جنگ ستارگان را آغاز کردند. بلیتهای افتتاحیه جنگ ستارگان در بازار سیاه خرید و فروش میشد و برخی از علاقهمندان توانستند آن را به قیمت 100 دلار (با دلار آزاد آن روزها تقریباً 340 هزار تومان میشد) خریداری کنند. برخی هم کمتر و در حدود 50 دلار برای دیدن این فیلم پرداختند. این رقم در کنار هزینه 300 دلاری حضور در پیادهرو خیابانی که دونالد ترامپ از آن عبور خواهد کرد تا به مراسم تحلیف ریاستجمهوری برود، چندان چشمگیر نیست. حتی قیمت بلیت سینماها در روزهای بعدی برای بزرگسالان 5/12 دلار بود. توجه کنید که امریکاییها در بدترین حالت بلیت هشت فیلم در سینماهای عادی را میدادند تا در افتتاحیه جنگ ستارگان شرکت کنند؛ فیلمی که برای آنها بخشی از تاریخ سینما و حتی سبک زندگی امریکایی است نه مانند شهروندان ایرانی که بلیت 30 فیلم را میدهند تا در حضور محمدرضا گلزار «سلام بمبئی» را تماشا کنند!
بدعتهایی برای از ما بهتران سینما!
زمانی که تنها در چند روز اول اکران فیلم فروشنده قیمت بلیتهای این فیلم از قیمت مصوب سینماها بیشتر بود، اعتراضهای متعددی به این سبک اکران وارد شد و در نهایت بهای بلیت «فروشنده» نیز به حالت عادی بازگشت. آن زمان منتقدان فرهادی از اینکه قیمت بالای بلیت میتواند عاملی برای رکوردشکنی آسان در سینما شود به وی خرده میگرفتند، اما در نهایت «فروشنده» توانست رکوردشکنی کند و به تنهایی در رأس فهرست پرفروشترین فیلمهای سینمای ایران قرار گیرد.
«سلام بمبئی» شو آف تبلیغاتی یا برگی از تاریخ!
پیتر بارت، روزنامهنگار و منتقد سینما بعد از تماشای قسمت هفتم جنگ ستارگان در مجله وریتی نوشت: «زمانی که در سال 1977 من چهار دلار برای دیدن «جنگ ستارگان) (اپیزود اول) دادم، هیچکس به من اخطار نداده بود که این میتواند یک شروع تاریخی باشد». آیا چند سال بعد هم افرادی که در افتتاحیه 300 هزار تومانی سلام بمبئی شرکت کردهاند میگویند ما آن روز در سرآغاز یک تغییر تاریخی در سینمای ایران حضور داشتیم؟
سابقه فیلمسازی کارگردان«سلام بمبئی» میگوید که حداقل روی کاغذ نباید انتظار معجزه داشت. همانطور که در طول سال سینمای هند چندین فیلم با مشارکت بریتانیا میسازد ولی سینمای بریتانیا به خاطر همکاری با بالیوود تکانی نخورده است! دستاندرکاران فیلم سلام بمبئی از زمان مطرح شدن ساخت این فیلم تاکنون که یک هفته تا اکران آن باقی مانده است از اکثر روشهای تبلیغاتی برای داغ کردن اکران آن استفاده کردهاند از جمله استفاده از بنیامین بهادری، خواننده مشهور دهه 80 یا تلاش برای بازگرداندن محمدرضا گلزار به دوران سوپراستاری و مانورهای پیدرپی روی حضور ستارههای بالیوودی در این فیلم که معجونی را به نام «سلام بمبئی» ایجاد کرده است.
طبق اطلاعات سایت فروش آنلاین بلیت، نیم بیشتر ظرفیت سالن اکران «سلام بمبئی» پر شده است البته مشخص نیست که آیا این میزان با در نظر گرفتن مهمانان است یا همه صندلیهای پر شده بلیتفروشی داشتهاند! 13 آذر مشخص میشود بلیتهای 300 هزار تومانی واقعاً مشتری داشتهاند یا خیر!برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.
منبع: جوان آنلاین
از شعرای بزرگ فارسی زبان ما مثل سعدی و حافظ و ملوی و عطار و خیام و جامی و منوچهری دامغانی و بایزید بسطامی(نه چیز هایی که نکوهیده است)فیلم نمی سازند اما فیلمهایی که یک هنرپیشه هندی در آن به ایفای نقش پراخته یا کره ای یا پیشتر ژاپنی و چینی با آب و تاب فراوان و با قیمتهای سیار گران نشان می دادند و می دهند.نمی دانم چرا بعضیها از تاریخ و فرهنگ و هنر این سرزمین خوششان نمی آید؟...
به نظرم این یه فیلم فارسی مدرن هست! فیلمی که با این که هنوز اکران نشده اما میشه تجسم کرد از اون فیلماییه که حول محور ازدواج و عشق و عاشقیهای مصنوعی می چرخه، نه پیام قشنگی داره، نه قراره توی تفکر مردم تاثیری بذاره. متاسفانه فروش این فیلمها از فیلمهای مفهومی به مراتب بیشتره، چون اکثرا دنبال چیزای سطحی هستیم. ...
مردم نون ندارن چه کسی بجز بچه های .........بلیط می خرن
یه نفردیگه سود وحالشومیبره .مردم بدبخت (البته مجبورشون که نکردن) پولشومیدن/گلزارهم مثل بقیه بدبختهاکه چی بریم 300هزاربدیم
خداخیرتون بده بااین خبرهاتون بابا مردم نون خوردن ندارند