این 10 قاتل اعدامی قرار نبود سال 1400 را ببینند / در زندان بوشهر چه گذشت ؟

 الماس گشتاسبی گفت: طی چهار ماهه امسال بالغ بر هشت هزار فقره پرونده به شورای حل اختلاف استان وارد که بالغ بر دو هزار فقره از پرونده‌ها به صلح و سازش منتج شده است.

به گزارش رکنا، سرپرست شوراهای حل اختلاف استان بوشهر با اشاره به درصد مصالحه افزود: درصد سازش در چهار ماهه سال ۹۹ میزان ۳۰ درصد بود که در چهار ماهه امسال نیز در همین حدود مصالحه شده است که این امر علی‌رغم شرایط خاص کرونایی و پروتکل‌های بهداشتی با تلاش همکاران در شورای حل اختلاف بوشهر حفظ شده است.

رهایی ۱۰ نفر از قصاص در استان بوشهر

وی به پرونده‌های رهایی از قصاص اشاره کرد و ادامه داد: در چهار ماهه امسال تعداد ۱۰ فقره پرونده قتل عمد که به قصاص نفس محکوم شده بودند، با تلاش و کوشش اعضای شورای حل اختلاف ویژه زندان و پیگیری‌های مستمر و چندین جلسه دعوت از اولیای دم در زندان به سازش ختم و از قصاص رهایی یافتند.

گشتاسبی به برخی از پرونده‌های مهم سازشی اشاره داشت و گفت: در چهار ماهه اول امسال پرونده‌هایی از قبیل نزاع دسته جمعی، بخشش مهریه ۵۰۰ سکه بهار آزادی، سازش پرونده یک میلیارد و ششصد میلیون تومانی، پرونده مطالبه وجه ۳۰۰ و ۳۹۰ میلیون تومانی و توافق یک پرونده به میزان دویست میلیارد ریالی مورد مصالحه و سازش قرار گرفت.

کدخبر: 719399 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟