به گزارش گروه حوادث Accidents رکنا، با تلاش اعضای شورای حل اختلاف شهرستان کارون اختلاف و نزاع منتهی به قتل Murder بین دو خانواده به صلح و سازش انجامید.
در عصر روز عید سعید فطر سال جاری در کوی نواصر از توابع شهرستان کارون مردم در حال جشن و شادی و دید و بازدید بودند که با شنیدن صدای شلیک گلوله سراسیمه از خانه‌های خود بیرون آمدند. آنچه که مشاهده می‌شد شلیک گلوله به منزل آقای ز. به خانواده ح. با استفاده از سلاح شکاری بود که موجب کشته شدن یک فرد میانسال و دختر بچه ۵ ساله شدند و به همین جهت بین این دو خانواده اختلاف و کدورت عمیقی بوجود آمد و باعث التهاب در منطقه و سلب آرامش اهالی و بستگان طرفین شد.
ولی خوشبختانه با ورود به موقع رئیس و اعضاء شورای حل اختلاف شهرستان کارون جهت جلوگیری از درگیر‌های دیگر بین طرفین، ریش سفیدان و معتمدین محلی وارد عمل شده و با این وساطت به موقع نزاع ایجاد شده منجر به تلفات جانی و مالی دیگری نشده و پس از برگزاری چندین جلسه و ارائه توصیه‌های لازم به اصحاب دعوی، نهایتاً پس از ۲ ماه بین این دو خانواده و با حضور رئیس و اعضاء شورای حل اختلاف این شهرستان، رئیس شعبه ۲۱۰ شورای حل اختلاف ویژه عشایر اهواز، یگان فرماندهی انتظامی کارون و دیگر بزرگان و ریش سفیدان طوایف، بعد از ساعت‌ها تبادل نظر و گفت و گو، رضایت خانواده مقتول با دریافت دیه توافقی جلب و طرفین اعلام کردند هیچگونه شکایتی از همدیگر نداشته و با مصالحه و سازش طرفین موضوع اختلاف حل و فصل شد.
لازم به ذکر است که ارتقاء فرهنگ صلح و سازش در جامعه یکی از رویکرد‌ها و برنامه‌های توسعه قضایی است که این مهم باید از طریق فرهنگ سازی و تبیین جایگاه صلح و سازش و فواید آن و افزایش سطح آگاهی افراد در جامعه نهادینه شود و همچنین دخالت به موقع افراد ذی نفوذ و مصلح برای پیشگیری از وقوع جرم Crime با توجه به نمونه فوق تأثیرگذار و موجب ایجاد آرامش و امنیت در بین طرفین و جامعه می‌گردد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

اخبار اختصاصی رکنا را از دست ندهید:

قطع دست و پای محدثه دختر حادثه دیده اتوبوس جاده داراب+ عکس

پدرزن سابقم به زن دومم نظر داشت به او هشدار دادم گوش نداد تا اینکه.....+ عکس

پیشنهاد بی شرمانه یک مرد به همکار زن رسوایی به بار آورد

موش ها باعث سیل های ویرانگر هستند!/سدها در خطر شکستن قرار دارند

شیطان اینترنتی به دخترخاله اش هم رحم نکرد/این مرد شکارچی کودکان بود + عکس

عجیب اما واقعی/این دزد ماشین میلیونر شد!

عاقبت شوم آشنایی خانم معلم و پسر ثروتمند در یک میهمانی + عکس

نجات ۲ دختر دانش‌آموزان از خطر قطع نخاع /شیرینی کوچک در برابر تلخی فاجعه واژگونی اتوبوس

آویزان شدن مامور برق صومعه سرا براثر برق گرفتگی+ عکس

سفر مادرشوهر به آمریکا برای کتک زدن عروس + عکس

جزییات ناگفته قتل عام خانوادگی استاد دانشگاه در تهران/مرگ 5 تهرانی در یک جنون هولناک + فیلم و عکس

سایه زن شوم در خیابان های رشت!/این زن کیست؟

درگیری در پاساژ علاالدین / پلیس وارد عمل شد + عکس

جعلی بودن رضایتنامه منتشر شده پدر دانش آموز هرمزگانی + عکس

 

کدخبر: 301431 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟