حرکت رونالدینیویی فدراسیون فوتبال/ بازی با اسامی مربیان ایرانی و ابقای مربی بله قربان‌گو!

به گزارش رکنا، مسئولان فدراسیون فوتبال در چند وقت اخیر با قدرت درباره کنار رفتن دراگان اسکوچیچ صحبت می‌کردند و اسامی مختلفی از جمله کارلوس کی‌روش، علی دایی، امیر قلعه نویی و جواد نکونام برای هدایت تیم ملی مطرح شدند اما در نهایت اسکو در سمت خود ابقا شد.

فدراسیون که در این مدت از 3 مربی ایرانی برنامه خواست و دست آخر تصمیم گرفت تا با سرمربی کروات خود کار را ادامه دهد، آن هم در شرایطی که پیش از این اعضای کمیته فنی از کنار رفتن اسکوچیچ خبر داده بودند.

اینکه چه کسی بحث کنار گذاشتن اسکوچیچ را مطرح کرد، چه کسی این کار را استارت زد و آخر سر کدام مسئول دستور به ابقای اسکو داد، سوالی است که با گذشت زمان به پاسخ آن می‌رسیم اما اگر قرار بود این مربی در سمت خود ابقا شود اضلا چرا با نام مربیان ایرانی بازی شد؟

تا دیشب امیر قلعه‌نویی نزدیکترین گزینه به صندلی هدایت تیم ملی بود و حالا چه شده که به یکباره اسکو ابقا شده است؟

تکلیف بازیکنانی که معتقد هستند اسکوچیچ از توانایی فنی لازم برای هدایت تیم ملی برخوردار نیست چه می‌شود؟

آیا صرف اینکه اسکوچیچ بله قربان‌گو است و ابهت لازم برای سرمربیگری ندارد برای نشستن روی نیمکت تیم ملی در رویداد بزرگی مانند جام جهانی کافی است؟

اسکوچیچ به خودی خود قدرت تصمیم‌گیری نداشت و هیچگاه ابهت یک مربی درجه یک را یدک نکشید و حالا با مصاحبه‌هایی که برخی بازیکنان مانند مهدی طارمی انجام داده‌اند، تکلیف این مربی چه می‌شود؟ آیا او فقط ماکتی از یک سرمربی خواهد بود یا اختیار فنی هم دارد؟

در هر صورت فدراسیون پراشتباه فوتبال روزهای حساسی را در پیش دارد و حالا مسئولان وظیفه خطیری بر عهده دارند تا بازیکنان را با سرمربی آشنا دهند.

حتی باید اختلاف بین بازیکنان هم حل شود و مشخص نیست تکلیف مخالفان این مربی کروات چه خواهد شد و آیا آنها مانند گذشته به تیم ملی دعوت می‌شوند و بازی می‌کنند یا به نیکمت ذخیره‌ها دوخته خواهند شد؟

حیف از  مربیان ایرانی که تحت هیچ شرایطی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و شاید اگر انتهای نام خانوادگی مربیان ما هم "ویچ" داشت، الان یک ایرانی هدایت تیم ملی را بر عهده می‌گرفت.

در هر صورت امید می‌رود تیم ملی در جام جهانی قطر از اعتبار فوتبال ایران دفاع کند و تبدیل به یک حریف تمرینی برای رقبا نشویم.

انتهای پیام/

 

کدخبر: 804782 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟