​بازتاب شکست سنگین قطر به ایران / عنابی پوش ها در آستانه فروپاشی!

به گزارش رکنا، تیم ملی فوتبال قطر در یکی از بازی‌های حساس انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶ در امارات به مصاف تیم ملی ایران رفت که این بازی در نهایت با پیروزی چهار بر یک تیم ملی ایران به پایان رسید. شکست سنگین قطر در رسانه‌های این کشور بازتاب داشت و آنها نیز همچون سرمربی این تیم اعتراف کردند که ایران بازی بهتری را به نمایش گذاشت.

الوطن: کار خودمان را سخت کردیم، بازیکنان خوب ظاهر نشدند و لغزش‌های لوپس ادامه دارد

این روزنامه قطری با این تیتر نوشت: تیم ملی فوتبال قطر یک نیمه نخست رضایت‌بخش را پشت سر گذاشت و به‌خوبی توانست به ایران فشار وارد کند و در نهایت با تساوی یک بر یک به رختکن رفت. شاگردان لوپس در نیمه نخست اجازه بازیسازی را به مدافعان ایران ندادند و تلاش زیاد آنها جواب داد؛ به طوری که با همکاری مندز و المعز علی هم یک گل زیبا به ثمر رساندند. ایران بعد از این گل فشار زیادی به خط دفاعی قطر آورد و توانست در دقیقه ۴۲ گل تساوی را توسط سردار آزمون به ثمر برساند.

الوطن در ادامه نوشت: ایران در نیمه دوم عملکرد بهتری داشت و فرصت‌های زیادی را خلق کرد. اشتباه دروازه‌بان و مدافع باعث شد تا سردار گل دوم را به‌راحتی به ثمر برساند. بعد از این گل عدم توازن در قطر شکل گرفت و حریف فرصت‌های بیشتری را خلق کرد. ایران بعد از زدن گل دوم به ضد حملات روی آورد و تلاش قطر برای زدن گل تساوی فایده‌ای نداشت و گل‌های سوم و چهارم را هم دریافت کرد.

الرای: فروپاشی عجیب و شکست سنگین در ورزشگاه بی‌طرف

این روزنامه قطری هم نوشت: چهار گل ایران به‌خوبی وضعیت تیم ملی قطر را نشان داد. شرایط برای تیم ملی دوباره سخت شد و شاگردان لوپ نتوانستند بازی خوب خود در نیمه نخست را تکرار کنند. با این شکست سنگین وضعیت صعود بسیار سخت شده است. قطر در نیمه نخست بازی خوبی را به نمایش گذاشت و این نیمه با تساوی یک بر یک به پایان رسید اما تیم در نیمه دوم دچار فروپاشی عجیبی شد و چهار گل دریافت کرد تا شکستی عجیب و سنگین را تجربه کند.

الرای در ادامه نوشت: این شکست سنگین نتیجه اصرار سرمربی تیم بر اشتباهات تکراری است. او نتوانست برنامه خوبی برای این بازی داشته باشد و فکری به حال برتری ایران در نیمه دوم داشته باشد. اشتباهات تیم ادامه دارد و لوپز نتوانست تغییرات مثبتی در تیم به وجود آورد. قطر در نیمه نخست خوب ظاهر شد اما در نیمه دوم به هیچ وجه بازی خوبی را به نمایش نگذاشت و گل دوم ایران که به شکل عجیبی به ثمر رسید شرایط را برای یک شکست سنگین مهیا کرد.

الکاس: رفقای طارمی شکستی سنگین را برای قطر رقم زدند

شکست سنگین تیم ملی فوتبال قطر برابر ایران در الکاس هم بازتاب داشت: «قطر و عمان دو تیم عربی بودند که شکست‌های سنگینی را تجربه کردند. قطر با آنکه در نیمه نخست خوب ظاهر شد اما در نیمه دوم این رفقای طارمی بودند که سه گل به ثمر رساندند تا پیروزی پرگلی را به دست آورند.»

ماجد الخلیفی کارشناس الکاس تیغ انتقاد را به سمت لوپس، سرمربی قطر گرفت و خواستار اخراجش شد. او گفت: دلیل اصلی این ناکامی سرمربی تیم است. او در برابر ضعف عجیب و انفعال خط میانی ناتوان بود و نتوانست تغییرات مثبتی را در تیم به وجود آورد. بعضی از بازیکنان از نظر بدنی در شرایط خوبی نبودند اما سرمربی تیم آنها را در میدان نگه داشت. با این شکست شانس ما برای صعود به جام جهانی کم شد و دلیل آن سرمربی تیم است و به همین خاطر خواهان اخراج او هستم.

کدخبر: 1052280 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟