غبارروبی ضریح منور امام هشتم (ع) چگونه صورت می‌گیرد؟

به گزارش رکنا، حرم حضرت ثامن الحجج(ع) با مساحتی بالغ بر یک میلیون متر مربع به عنوان یکی از بزرگترین کانون‌های فرهنگ اسلامی در جهان شناخته می‌شود که همه ساله پذیرای بیش حدود 30 میلیون زائر از سراسر دنیاست.

در ادامه گزارش تسنیم آمده است ، مکانی که تلاش آن بر این است تا علاوه بر ارائه خدمات رفاهی و تسهیلاتی، محیطی امن و آرام در شان زائر و مجاور این همام فراهم آورد. پس از گذشت 41 سال از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، آنچه در این مدت در صحن و سرای این بارگاه منور رضوی انجام گرفته توسعه و بهبود خدمت‌رسانی در حوزه‌های مختلف رفاهی، تسهیلاتی و امنیتی و فضاهای عبادی و زیارتی بوده و بررسی کارنامه‌ عملکرد معاونت اماکن متبرکه و امور زائران آستان قدس رضوی گواه این مطلب است.

مصطفی فیضی؛ سرپرست معاونت اماکن متبرکه و امور زائران آستان قدس رضوی در خصوص طرح «یا معین‌الضعفاء» یکی از برنامه‌های محوری مجموعه آستان قدس رضوی است که برای سالمندان و بیماران انجام می‌گیرد ، گفت: بیش از 14 سال از اجرای غبارروبی ضریح منور امام هشتم (ع) می‌گذرد و در طول این مدت تغییر و تحولات زیادی در حجم و شکل اجرایی آن اتفاق افتاده و امروز ابعاد و وسعت زیادی یافته است. توجه این طرح معطوف به زائران آسیب پذیر جامعه است. افرادی که به دلایلی امکان حضور و تشرف به بارگاه منور رضوی را ندارند.

در قالب این طرح، زمینه تشرف میهمانان حضرت امام رضا(ع) که یا از همسایگان این حضرت و یا از شهرستان‌های همجوار مشهد مقدس هستند، توسط خدام بارگاه منور رضوی فراهم می‌شود. این زائران در محیطی معنوی پس از قرائت زیارت امام رضا(ع) و مدیحه‌سرایی مداحان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) در میهمان‌سرای حضرت پذیرایی می‌شوند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 550379 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟