جلسه رفع مشکلات دانشگاه ها با شهرداری ها برگزار می شود

به گزارش رکنا از لرستان؛ ابوطالب شفقت در جلسه شورای آموزش عالی استان عنوان کرد: در این جلسه با حضور معاون عمرانی استاندار، شهرداران خرم آباد و بروجرد و روسای دانشگاه های لرستان، علوم پزشکی و آیت الله بروجردی مشکلات بین این نهادها به ویژه در راستای حمل و نقل دانشجویان بررسی و مرتفع خواهند شد.

وی تاکید کرد: شهرداران موظف هستند در این خصوص یا مشکلات حمل و نقل را مرتفع کنند و یا برای انعقاد قرارداد دانشگاه ها با بخش های خصوصی حمل و نقل حمایت های لازم را انجام دهند.

استاندار با اشاره به دانشگاه ها به عنوان مراکز فکری، علمی و نخبگانی استان، تصریح کرد: از مجموعه ی دانشگاهی انتظار داریم نسبت به رفع مشکلات توسعه ای استان راهکار و برنامه ارائه دهند.

شفقت ابراز کرد: در بخش آموزش عالی استان نیز باید کارهای بنیادی با خرد جمعی تدوین و اجرا شوند.

وی گفت: مجموعه ی دانشگاهی می بایست با شناسایی نقاط ضعف و قوت و استدلال در حوزه ی آموزش عالی برای تداوم حیات آموزشی برنامه طراحی کنند.

استاندار در مورد دانشگاه فرهنگیان عنوان کرد: این مجموعه برای تامین و تربیت معلم در مدارس استان زمینه ی حضور دست کم چهار هزار دانشجو در سال و جذب حداقل ۱۲۰۰ دانشجو در سال برنامه ریزی کند.

شفقت در مورد سایر دانشگاه ها از جمله علوم پزشکی، لرستان، آزاد اسلامی، پیام نور و علمی کاربردی تصریح کرد: این مراکز آموزشی می بایست براساس انتظار و نیاز جامعه مدل جذب دانشجو به تفکیک رشته ارائه دهند.

در این جلسه که نماینده ولی فقیه در دانشگاه های استان، مدیر کل سیاسی استانداری و روسای دانشگاه ها و مراکز آموزشی استان حضور داشتند در خصوص مسائلی از جمله مشکلات نقلیه دانشگاه ها، برگزاری اردوهای دانشجویی، خوابگاه ها، آغاز سال تحصیلی جدید وارائه ی برنامه ی زمانبندی طرح تحول آموزش بحث و تبادل نظر شد.

کدخبر: 1041819 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟