بازی امیر آقایی در «گناه فرشته» چطور بود؟
رکنا: سریال «گناه فرشته» به کارگردانی حامد عنقا، در کنار نقدهایی مثل اغراق در برخی از شخصیتپردازیها، افت و خیز فیلمنامه در بعضی از قسمتها و موارد دیگر، جزو مجموعههای پرچهرهای است که همین موضوع باعث شده تا برخی با آن همراه شوند.
به گزارش رکنا؛علاوه بر شهاب حسینی که چهره نسبتاً تازهای را از او در قامت وکیل در این سریال دیدیم، امیر آقایی یکی دیگر از بازیگرانی است که نه چندان متفاوت اما با لحظات قابل توجهی که خلق کرده در گناه فرشته حضور دارد.
میتوان گفت آقایی در دو قسمت پانزدهم و شانزدهم به مثابه نقطه عطفی در روند سریال عمل کرد. در میان انبوهِ شخصیتهای پر نقد سریال «گناه فرشته»، نوید عشیری با بازی امیر آقایی، یکی از اتفاقات قابل توجه این سریال است که گاهی به کمک نجات ریتم و فضای این اثر میآید.
در دو قسمت پانزدهم و شانزدهم سریال، شاهد کمرنگ شدن نسبی حضور شهاب حسینی در نقش حامد تهرانی و شخصیت محوری داستان هستیم، در غیاب او نوید عشیری با ظرافتی که در بازی امیر آقایی وجود دارد، بیش از بیش به چشم میآید و این جای خالی را تا اندازهای پر میکند.
گویی با کنار رفتن حامد، دریچهای به سوی اعماق وجود نوید گشوده میشود و تماشاگر، لایههای پنهانِ شخصیت او را کشف میکند. شخصیتی که البته ظرافت آن گاهی دستخوش هیاهیوی اغراق آمیزی که کموبیش در برخی کاراکترها وجود دارد، میشود. در این میان، سکانس جدال لفظی نوید با مهتاب (لادن مستوفی) در قسمت شانزدهم، از موارد مثالزدنی این قسمتها است. هر چند که آقایی در تلاش است تا این هیاهوها را به حداقل برساند اما گویا باز هم در بعضی بخشها گریزی از آن ندارد.
امیر آقایی در این سریال، نقشی را ایفا میکند که در ظاهر، فردی قدرتمند و ثروتمند به نظر میرسد. با این حال، در لایههای زیرین شخصیت او، شاهد انسانی زخمی و بازنده هستیم که از فقدان عشق و فرصتهای از دست رفته رنج میبرد، شخصیتی که آقایی با ظرافت سعی در به تصویر کشیدن این تضاد درونی در آن دارد و به دنبال آن است که حسرت و استیصال نوید را به مخاطب القا کند. هر چند که در برخی از سکانسها، بازی آقایی به سمت اغراق و هیاهو گرایش پیدا میکرد و ظرافتهای بازی او تحت شعاع قرار میگیرد.
یکی دیگر از سکانسهای این دو قسمت، جدال لفظی نوید عشیری (امیر آقایی) با مهتاب (لادن مستوفی) بود. در این سکانس، شاهد تلاش قابل توجه امیر آقایی برای انتقال طیف وسیعی از احساسات، از خشم و نفرت تا استیصال و پشیمانی، بودیم. بازی زیرپوستی او در این سکانس عمقِ فاجعهای که نوید به واسطه انتخابهای غلط خود به آن دچار شده را به تصویر میکشد.
نوید عشیری در تقابل با حامد تهرانی، شخصیتی شکست خورده و ناکام است. او در گذشته، عشق خود، مهتاب را به حامد باخته و حالا نیز شاهد ازدواج فرشته، عشق دیگرش با حامد است. این شکستها، نوید را به ورطه یأس و ناامیدی کشانده و او را به موجودی رنجور و آزرده تبدیل کرده است.
امیر آقایی پیش از این نیز در سریال «آقازاده» به نویسندگی و تهیهکنندگی حامد عنقا به ایفای نقش پرداخته بود. در «آقازاده» از او، شخصیتی قدرتطلب و بیرحمی داشت در حالی که در «گناه فرشته» با شخصیتی شکننده و آسیبپذیری از او مواجهیم.
با همه اینها به نظر میرسد بازی آقایی در این سریال، تا حدودی شبیه به نقشهای قبلی او، بهویژه در سریال «آقازاده» است و به جز انعکاس مقادیری استیصال و درماندگی در پس همان چهره مغرور، نوآوری و خلاقیت خاصی از سوی او در این زمینه صورت نگرفته است.
به نظر من مقایسه ی کارکتر نیما بحری با نوید عشیری کاملا اشتباهه این دوتا کارکتر هیچ شباهتی باهم ندارن نیما یه فرد بی رحم و باهوش و قدرتمند بود که حتی در قسمت های آخر که با اصطلاح به ته خط رسیده بود بازم ما شاهد ضعف کارکتر نشدیم و نیما هنوزم قدرتشو داشت
اما نوید عشیری از همون اول یه کارکتر ضعیف و بی دست و پا بود که شکست بدی تو زندگی خورده بود
پس نقش امیر آقایی در سریال گناه فرشته هیچ شباهتی به نقشش تو سریال آقازاده نداره و اینکه شما میگین نوآوری خاصی در نقشش دیده نمیشه اشتباهه
این رو هم باید اضافه کنم که من خودم به شخصه برعکس نیما بحری در کارکتر نوید عشیری غرور خاصی نمیبینم
این کارکتر احساسات خودش رو خیلی راحت بروز میده و کسی که این طوری ابراز شکست و عشق میکنه مغرور نیست
به نظر من امیر آقایی در این سریال به نقش متفاوت بازی کرده چون ما در اکثر نقش های این بازیگر با یه شخص قدرتمند و مغرور و تا حدودی خشن طرف هستیم اما در سریال گناه فرشته هیچ کدوم از اینا رو در شخصیت نوید نمیبینم