فرشید شیوا نقاش ایرانی درگذشت

به گزارش رکنا، فرشید شیوا فرزند قباد شیوا در سال ۱۳۵۳ در تهران چشم گشود.

فرشید فرزند قباد شیوا که دارای مدرک کارشناسی نقاشی و کارشناسی ارشد تصویرسازی از دانشگاه هنر تهران بود. نقاشی های او بیشتر با تکنیک رنگ روغن در ابعادی فراتر از ۲ متر هستند.

 وی دارای مدرک افتخاری درجه یک هنری از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در بیش از بیست نمایشگاه گروهی و انفرادی شرکت کرده است.

فرشید شیوا، هنرمند نقاش و تصویرگر، ۲۷ خرداد ۱۴۰۳، در سن ۵۰ سالگی درگذشت. او که فرزند استاد قباد شیوا بود، در سال ۱۳۵۳ در تهران متولد شد. او دانش‌آموخته کارشناسی نقاشی و کارشناسی ارشد تصویرسازی دانشگاه هنر تهران بود.

فرشید شیوا که اساسا نقاشی فیگوراتیو بود و مناظر و طبیعت بی‌جان‌های متنوعی را نقاشی می‌کرد از سال ۸۷ بر نقاشی پرتره‌های بزرگ متمرکز بود. او در نمایشگاهی با عنوان «مواجهه هشت پرتره در ابعاد بزرگ از هشت استاد بزرگ هنر و ادبیات ایران را به تصویر کشید؛ محمود دولت آبادی، بهمن محصص، پرویز تناولی، منوچهر معتبر، واحد خاکدان، علی اکبر صادقی، محسن وزیری مقدم و قباد شیوا.

فرشید شیوا 8 نمایشگاه انفرادی برگزار کرده و در بیش از 20 نمایشگاه گروهی نیز حضور داشته است. همچنین چاپ کتاب «طراحی‌های ذغالی فرشید شیوا»، حضور در آرت اکسپو تهران در سال‌های ۱۳۸۳ و ۱۳۹۲، شرکت در حراج Cornette de Saint Cyr پاریس در سال ۲۰۰۹ و Art Walk Festival لس انجلس در سال ۱۳۸۸ را در کارنامه هنری خود دارد.

درگذشت این هنرمند گرانقدر را به خانواده ایشان به ویژه جناب استاد قباد شیوا و نیز جامعه هنر ایران تسلیت می‌گوییم.

 

کدخبر: 1010594 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟