نقش بازیگران سریال در خانه + خلاصه داستان و عکس

سریال در خانه ، سریالی قدیمی که در سال ۱۳۶۵ به کارگردانی بیژن بی رنگ و مسعود رسام ساخته شد، این سریال یکی از محبوب‌ترین و خاطره‌انگیزترین آثار دهه ۶۰ تلویزیون ایران است. در این مطلب به خلاصه داستان و بازیگران این سریال می پردازیم.

جدول مشخصات سریال در خانه:

نام سریال در خانه

محصول کشور ایران

ژانر خانوادگی- کمدی

تهیه کننده بیژن بی رنگ- مسعود رسام

کارگردان بیژن بی رنگ- مسعود رسام

سال انتشار ۱۳۶۵

شبکه اصلی شبکه ۲

تعداد قسمت ۱۵

خلاصه داستان سریال در خانه:

سریال در خانه به زندگی سه پسر بچه به نام‌های جواد (آرش محمودزاده)، محسن (بابک بادکوبه) و مرتضی (محمد چراغعلی) می‌پردازد. خانواده جواد با مادر (رویا افشار) و پدرش (اسماعیل پوررضا) در خانه عزیز خانم (شهلا ریاحی) مستاجرند، محسن و پدرش آقای خورشیدی (اکبر عبدی) همسایه آن‌ها هستند. عزیز خانم دارای یک طوطی سخنگو به نام فندق است. در تعطیلات تابستان، مرتضی، پسرخاله علی به خانه آن‌ها می‌آید و شیطنت‌های این سه کودک، محور داستان‌های هر قسمت را تشکیل می‌دهد.

در طول سریال، کودکان با ماجراهایی از جمله جستجوی گنج، پختن کیک‌های اشتباهی و ساخت معجون‌های عجیب روبرو می‌شوند. شخصیت‌های بزرگتر نیز در واکنش به شیطنت‌های کودکان، داستان‌های خنده‌دار و آموزنده‌ای را به تصویر می‌کشند. یکی از شخصیت‌های شیرین و جذاب، پدر محسن (اکبر عبدی) است که با تکیه‌کلام‌های خاص خود، به طنز سریال می‌افزاید.

سریال در خانه با پایان غم‌انگیز و در عین حال شاد به تماشاگران یادآوری می‌کند که خانواده و دوستان همیشه در کنار یکدیگر خواهند بود.

بازیگران سریال در خانه:

    زنده یاد شهلا ریاحی

    اکبر عبدی

    آرش محمودی

    رویا افشار

    اسماعیل پوررضا

    بابک بادکوبه

     محمد چراغعلی

شهلا ریاحی در نقش عزیز خانم

بازیگران سریال درخانه

شهلا ریاحی

شهلا ریاحی زاده ۱۸ شهریور ۱۳۰۵ در تهران هنرپیشه مشهور سینما، تئاتر و تلویزیون ایران بود. او با کارگردانی فیلم “مرجان”، اولین زن کارگردان سینمای ایران شد. شهلا ریاحی همسر اسماعیل ریاحی (کارگردان سینما)  و دارای دو فرزند (یک دختر و یک پسر) بود.

شهلا ریاحی پس از یک دوره بیماری و بستری شدن در بیمارستان به مدت حدود ۱۰ ماه، در شامگاه ۱۰ دی ۱۳۹۸ در سن ۹۳ سالگی درگذشت. مراسم تشییع پیکر او صبح روز یکشنبه ۱۵ دی ۱۳۹۸ با حضور اقشار مختلف مردم و جمعی از هنرمندان در تالار وحدت برگزار شد.

شهلا ریاحی در سریال در خانه به عنوان عزیز خانم ایفای نقش کرد. او شخصیت یک پیرزن مهربان و دلسوز را به تصویر می‌کشید که در خانه‌ای با حیاطی بزرگ زندگی می‌کند. عزیز خانم نقش مهمی در داستان سریال داشت، به ویژه به عنوان صاحبخانه‌ ای که خانواده جواد مستاجر او بودند.

ارتباط صمیمانه او با کودکان و واکنش‌هایش به شیطنت‌ها و ماجراجویی‌های آنها بخش زیادی از جذابیت و دلنشینی سریال را تشکیل می‌داد.

اکبر عبدی در نقش پدر محسن

بازیگران سریال درخانه

اکبر عبدی

اکبر عبدی زادهٔ ۴ شهریور ۱۳۳۹ بازیگر مشهور ایرانی است که به خاطر تنوع در نقش‌هایش و حضور در فیلم‌های کمدی شناخته می‌شود. او دارندهٔ نشان درجه یک فرهنگ و هنر است و فعالیت هنری خود را از اواخر دهه ۱۳۵۰ آغاز کرد. عبدی با مجموعه تلویزیونی «باز مدرسم دیر شد» به شهرت رسید.

در سریال در خانه، اکبر عبدی نقش پدر محسن آقای خورشیدی را ایفا می‌کند. او در عنوان یک مرد میوه‌فروش مهربان و دلسوز بازی کرد و شخصیت او در این مجموعه به خاطر تکیه‌کلام‌های خاص و رفتارهای جذاب و خنده‌دار، یکی از نقش‌های به یادماندنی و محبوب سریال شد.

آرش محمودی در نقش جواد

بازیگران سریال درخانه

آرش محمودی متولد ۱۳۵۷ در تهران است. او در سریال در خانه، نقش جواد را بازی می‌کند که یکی از سه پسر بچه اصلی داستان است و به همراه دوستانش، محسن و مرتضی در تعطیلات تابستانی درگیر ماجراهای شاد و شیطنت‌آمیز مختلفی می‌شود. جواد، به عنوان یکی از شخصیت‌های سریال با پدر و مادرش در خانه عزیز خانم مستاجر است و در کنار همسایه‌هایش، به ویژه محسن درگیر بازی‌های کودکانه و جستجوهای هیجان‌انگیز می‌شود.

رویا افشار در نقش مادر جواد

بازیگران سریال درخانه

رویا افشار

رؤیا افشار، متولد ۱۳۳۹ در آبادان، بازیگر شناخته‌شده سینما و تلویزیون ایرانی است. او فعالیت هنری خود را با حضور در فیلم “شاید وقتی دیگر” در سال ۱۳۶۶ آغاز کرد و در طی سال‌های بعد در چندین فیلم و سریال به ایفای نقش پرداخت.

افشار دانش‌آموخته رشته معماری از دانشگاه تهران است و پس از ورود به دنیای هنر، به خاطر توانایی‌های بازیگری‌اش توجه زیادی جلب کرد. یکی از نقش‌های برجسته او در سریال در خانه است که در آن نقش مادر جواد را ایفا می‌کند. در این سریال، او به عنوان یکی از شخصیت‌های اصلی نقشی مادرانه و دلسوز را به تصویر می‌کشد و در کنار دیگر بازیگران به ساختن داستان‌های جذاب و به یادماندنی کمک می‌کند.

اسماعیل پوررضا در نقش پدر جواد

بازیگران سریال درخانه

اسماعیل پوررضا

اسماعیل پوررضا، بازیگر برجسته سینما و تئاتر، در تاریخ ۱۳۲۸ در قصر شیرین (کرمانشاه) به دنیا آمد. وی بازیگری را از سال ۱۳۵۴ با فیلم غریبه و مه آغاز کرد و از آن زمان به یکی از چهره‌های مطرح و شناخته‌شده در عرصه هنرهای نمایشی تبدیل شد.

او با آثار متعددی در سینما و تئاتر شناخته می‌شود و حضورش در فیلم‌های برجسته و نقش‌آفرینی‌های تأثیرگذار، او را به یکی از هنرمندان محبوب و با استعداد سینمای ایران تبدیل کرده است. اسماعیل پوررضا در سریال در خانه به ایفای نقش پدر جواد پرداخت. این شخصیت به عنوان یک پدر دلسوز و مهربان در کنار خانواده‌اش در سریال قرار دارد و نقش مهمی در توسعه داستان و ارتباطات خانوادگی در این مجموعه تلویزیونی ایفا می‌کند.

بابک بادکوبه در نقش محسن:

بازیگران سریال درخانه

بابک بادکوبه

بابک بادکوبه زاده ۹ شهریور ۱۳۵۶ در محله شهر زیبا تهران، است. بابک بادکوبه فعالیت هنری خود را از سن ۶ سالگی آغاز کرد و در پلاتوهایی مانند «بچه‌ها اینو شنیدید؟» به ایفای نقش پرداخت.

او در سریال در خانه نقش محسن، پسر اکبر عبدی، را به عهده داشت. محسن یکی از شخصیت‌های اصلی سریال است که در کنار دوستانش، جواد و مرتضی ماجراهای مختلفی را در تعطیلات تابستانی تجربه می‌کند. نقش او به خاطر بازی کودکانه و طبیعی‌اش، به یاد ماندنی و مورد توجه مخاطبان قرار گرفت.

محمد علی چراغعلی در نقش مرتضی

بازیگران سریال درخانه

محمد چراغعلی زاده ۱۳۵۷ در تهران است. او با بازی در سریال در خانه به عنوان نقش مرتضی به خاطر شیطنت‌ها و بازیگوشی‌هایش در کنار دوستانش، جواد و محسن در ماجراهای مختلفی قرار می‌گیرد. حضور مرتضی در تعطیلات تابستانی خانه عزیز خانم به‌طور قابل توجهی به پیشبرد داستان و ایجاد موقعیت‌های کمدی و جذاب کمک می‌کند.

کلام آخر:

سریال در خانه، به کارگردانی بیژن بیرنگ و مسعود رسام، یکی از آثار برجسته و محبوب تلویزیون ایران در دهه ۶۰ است که هنوز هم در یاد و خاطره بسیاری از مردم باقی مانده است. این سریال با داستانی ساده و در عین حال جذاب، به بررسی روابط دوستانه و خانوادگی در محیطی دلنشین و صمیمی می‌پردازد. در صورت تمایل نظرات و پیشنهادات خودتان را با ما و سایر دوستان به اشتراک بگذارید.

کدخبر: 1039178 ویرایش خبر
لینک کپی شد
ترانه محمدی
آیا این خبر مفید بود؟