آمریکایی ها نقاط قوت جمهوری اسلامی را نشانه گرفته اند

به گزارش رکنا ، سردار یدالله جوانی با اشاره به تهدیدات آمریکا برای ثبات و امنیت منطقه و جهان به مهر، گفت: ملتی که در شرایط تهدید قرار دارد بدور از عقل است که در حوزه توان دفاعی، پای میز مذاکره بنشیند.

وی در خصوص تحریم های جدید آمریکا علیه ایران و همچنین اظهارات دونالد ترامپ Trump که گفته بود «در صورتی که اصلاحات مد نظر او در برجام لحاظ نشود و توافق جدید در برگیرنده برنامه موشکی ایران نباشد دیگر برجام را تایید نخواهد کرد»، گفت: آمریکایی ها بر اساس نقشه راهی که دارند می خواهند با تشدید و گسترش تحریم ها، جمهوری اسلامی ایران را در حوزه های مختلف محدود و تضعیف کنند.

سردار جوانی ادامه داد: ملت و مسئولان ما باید به این توجه داشته باشند آمریکایی ها بدنبال آن هستند تا به بهانه های مختلف، جمهوری اسلامی ایران را تضعیف کنند و بر آن مسلط شوند. البته به طور قطع آنها در این مسیر همانند گذشته با شکست مواجه می شوند.

وی با بیان اینکه تصور آمریکایی ها این است که تشدید تحریم ها موجب پذیرش مذاکرات هسته ای و نهایتا برجام از سوی ایران شد، افزود: آمریکایی ها می خواهند با افزایش تحریم ها، الگوی برجام در برنامه هسته ای را به مسائل دیگر گسترش دهند و برجام موشکی و حقوق بشر را رقم بزنند تا در هر کدام از این مذاکرات و برجام ها محدودیتی را بر جمهوری اسلامی ایران تحویل کنند.

وی تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب و دیگر مسئولان جمهوری اسلامی ایران بارها اعلام کردند که در هیچ موضوع دیگری با آمریکا مذاکره نخواهند کرد.

سردار جوانی با تاکید بر اینکه موضوع توان موشکی ، مسائل منطقه ای و حقوق بشر با برجام هیچ ارتباطی ندارد، اظهار داشت: اینکه آمریکایی ها و بویژه ترامپ اعلام می کنند برای پابرجام ماندن برجام باید آن را اصلاح کرد و اصلاح آن را در مذاکرات تکمیلی و موشکی می بینند فاقد هرگونه مبنای حقوقی و عقلی است.

مشاور عالی نماینده ولی فقیه در سپاه خاطرنشان کرد: اروپایی ها اگر می خواهند صداقت داشته باشند باید به روی برجام و اجرایی شدن آن تاکید کنند. جمهوری اسلامی هم بارها اعلام کرده که برجام به دیگر مسائل هیچ ارتباطی ندارد. اروپا باید آمریکا را برای عمل به تعهداتش در برجام تحت فشار بگذارد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 347745 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟