روز جهانی یوفو

به گزارش رکنا، روز جهانی یوفو (اشیای پرنده ناشناخته) در سال 2001 توسط علاقمندان به فضایی‌ها انتخاب شده است تا گردهم آیند و از اسنادی که وجود آن‌ها را اثبات می‌کند حمایت کنند. با دانستن این نکته که احتمال اینکه روزی با حیات هوشمند فرازمینی برخورد کنیم تقریبا 100 درصد است، به نظر می‌رسد شکل گیری مکالمه‌هایی در مورد آن‌ها چندان هم غیرضروری نباشد.

بسیاری از مردم فکر می‌کنند همین حالا هم فضایی‌ها به زمین آمده‌اند و هرکسی که در مورد یوفو ها اندکی می‌داند داستان‌هایی در مورد آدم‌ربایی‌ها و سقوط بشقاب پرنده رازول را شنیده‌اند. آنان در عین حال که باور دارند که دولت‌های جهان این اطلاعات را از مردم پنهان می‌کنند، همچنان بر جست و جو برای کشف حقیقت پافشاری می‌کنند.

روز جهانی یو اف او مناسبت مهمی برای جستجو و بحث در مورد فضا است. این روز فضای مناسبی را برای علاقه مندان فراهم می‌کنند تا در مورد احتمال حیات فرازمینی بحث کنند. این روز را می‌توان به تحقیق در مورد یوفوها، تماشای مستند‌های مربوطه و رمزگشایی از داستان‌ها و افسانه‌های مربوط به آن‌هاست.

حادثه رازول که پیشتر به آن اشاره شد یکی از معروف‌ترین داستان‌ها در مورد بشقاب‌پرنده‌هاست. در سال ۱۹۴۷ در  ایالت نیومکزیکو آمریکا یوفویی مشاهده شد و خبرش به شدت پیچید. در ادامه اعلام شد که شیء مشاهده شده یک بالون هواشناسی بوده است. در سال ۱۹۷۸، افسر بازنشسته نیروی هوایی آمریکا، جسی مارسل، افشا کرد که داستان بالون هواشناسی صرفا داستانی برای لاپوشانی بوده است. این بالون بخشی از یک برنامه سری نیروی هوایی أمریکا بوده است که در اصل برای شناسایی آزمایش‌های هسته‌ای شوروی بکار گرفته شده بوده است. علارغم افشا شدن واقعیت، حادثه رازول باعث به وجود آمدن جریان پیچیده‌ای از تئوری‌های توهم توطئه در مورد یوفوها، جنازه‌های فرازمینی‌ها و… شد. در مورد این حادثه کتابی در سال ۱۹۸۰ به نام «حادثه رازول» نوشته شد و موضوع آن مورد اقتباس فیلم‌های زیادی قرار گرفت. امروزه شهر رازول به یک مقصد توریستی در رابطه با یوفوها تبدیل شده است.

مترجم: مبینا محمدی

کدخبر: 1014298 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟