لاکچری ترین مدل های سفره افطار + راهنمایی خوراکی های افطار

به گزارش رکنا، افطاری چه ساده باشد و چه شیک و لاکچری، ثواب بسیار زیادی دارد و یکی از آداب مسلمانان است که بسیار توصیه شده است. برخی از افراد به دلیل ایجاد تمایز و یا ارائه یک پذیرایی شیک و به یاد ماندنی برای مهمانان خود به دنبال تزیین یک سفره افطاری لاکچری با اقلام خاص هستند. در ادامه مدل های لاکچری سفره افطار را خواهید دید.

سفره افطار زیبا

روزه داران ساعات زیادی را تحمل کرده اند و آب بدن آنها بسیار کم شده است؛ به همین دلیل عطش بسیار زیادی به مایعات مخصوصا آب دارند.

سفره های افطار

استفاده از دمنوش های گرم مانند چای، به لیمو، چای سبز، چای زعفران، دمنوش بابونه، دمنوش جنسینگ، دمنوش نعنا و انواع دمنوش های آرامبخش، میتوانند ایده های خوبی برای قرار گیری در سفره افطاری لاکچری شما باشند.

عکس های سفره های افطار

در ابتدای باز کردن روزه که مقدار قند خون پایین است، شیرینی ها و قندهای زودجذب می توانند یکی از مهم ترین موارد در سفره افطار باشند. حضور خرما، زولبیا، بامیه، نبات، شکر، قند، عسل و … ساده ترین انواع شیرینی هستند که حضور آنها در تمام سفره های افطار احساس می شود.

عکسهای سفره های افطار

یکی از رایج ترین سنت های مسلمانان در ماه رمضان افطاری دادن به مومنان روزه دار است و این مهم ریشه در ایمان ایرانیان دارد و اگر شما هم می خواهید به دوستان و آشنایان تان افطاری دهید باید با اصول تزیین سفره افطار برای مهمان آشنا باشید. اکثر افراد موقع مهمانی دادن سردرگم هستند که چگونه میز یا سفره شان را تزیین کنند و بیشتر خانم های باسلیقه خوب می دانند که باید از ترکیب درست و به جای ظروف در سفره استفاده کنند. به دلیل اینکه در سفره افطار مواد غذایی زیادی وجود دارد باید هرکدام را سر جای خود قرار داد و شما می توانید با کمی ابتکار به خرج دادن و تزیین خوراکی ها، یک سفره افطار مجلسی چیدمان نمایید.

عکس سفره های افطار

نان، پنیر، سبزی : حضور نان نه تنها در سفره های افطار بلکه در تزیین تمام سفره های غذا توصیه شده است. بسیاری از افراد علاقه زیادی به خوردن نان و پنیر در ابتدای افطاری‌شان دارند؛ زیرا در کنار قند و پروتئین بسیاری که دارد، بسیار سبک است و یکی از بهترین گزینه ها به شمار می رود. در کنار این موارد حضور سبزی خوردن می تواند با فیبر زیادی که دارد به هضم غذا کمک بسیار زیادی کند، همچنین طعم و بوی خوشایندی به لقمه نان و پنیر مهمانتان دهد.

سفره های افطار

میان وعده و غذای سبک : فرد روزه دار که نزدیک به ۱۲ ساعت لب به آب یا غذا نزده است باید ابتدا با غذاهای سبک شروع کند تا دچار معده درد نشود؛ به همین علت لازم است از میان وعده های سبک مانند شیر برنج، شله زرد، فرنی، سمبوسه، پیراشکی، الویه و … استفاده کنید.

سفره افطاری

عکس از سفره های افطار

تزئین درست و شیک اقلام، استفاده از ظروف زیبا، چینش آنها در کنار هم، از مهم ترین نکات برای تهیه یک سفره افطاری لاکچری به شمار می روند که ممکن است بسیاری از افراد از آن غافل شوند. دقت کنید که چینش اقلام سفره افطار علاوه بر زیبایی می تواند در اشتهای مهمانان شما تاثیر بسیار زیادی داشته باشند.

سفره های افطار لاکچری

شما می‌توانید از انواع قهوه و نسکافه برای نوشیدنی گرم استفاده کنید. پیشنهاد ما برای این نوشیدنی، قهوه عربی درصد بالا است. همچنین نوشیدنی‌های پرطرفداری مانند هات‌چاکلت و کاپوچینو می‌توانند در گزینه‌های شما قرار داده شود. همچنین می‌توانید از انواع نوشیدنی گرم که پایه‌های شکلات استفاده می‌کنند، بهره ببرید.

سفره های افطار مفصل

جدا از لاکچری بودن و یا نبودن، نان سنگک برای افطار می‌تواند از نظر سلامتی یکی از بهترین گزینه‌ها باشد؛ اما به طور کلی وجود نان تست در کنار چیزی مثل کرم ارده بسیار دلنشین است. همچنین می‌توانید از ساندویچ‌های آماده به عنوان افطاری لاکچری استفاده کنید، مثلا ساندویچ کلاب کالباس پنیری می‌تواند یک گزینه عالی و لاکچری و خوشمزه باشد. سعی کنید مانند مثالی که آوردیم از ساندویچ‌های با حجم کم استفاده کنید؛ چون هم حالت باکلاس و مینیمال دارد و هم به علت وجود فاکتورهای زیاد در مواد غذایی، اصراف کم می‌شود.

دیزاین سفره های افطار

شله زرد برای افطار با پخت و برنج مناسب و تزئین عالی می‌تواند یک افطاری لاکچری عالی باشد. برای تزئین توصیه می‌کنیم از دارچین و خلال پسته و بادام استفاده کنید. یکی دیگر از مواردی که برای غذای افطاری لاکچری پیشنهاد می‌دهیم، حلیم است. حلیم را مهمانان شما می‌توانند همراه نمک و یا شکر تک نفره میل کنند. حلیم را نیز همراه با دارچین می‌خورند.

عکس هایی از سفره های افطار

اگر واقعا دوست دارید مهمانان مراسم افطاری خود را خوشحال کنید، یک گزینه عالی می‌خواهیم به شما معرفی کنیم؛ آش شله قلمکار یکی از گزینه‌هایی است که واقعا مهمانان را سورپرایز می‌کند. همچنین انواع سوپ مانند، سوپ تره فرنگی، سوپ قارچ و سوپ جو می‌تواند کاندیدای قرار گرفتن در سفره افطاری لاکچری شما باشد.

طراحی سفره های افطار

در کنار سبزی خوردن، توصیه می‌کنیم انواع میوه را در افطاری خود قرار دهید. مثلا وجود موز در سفره افطار بسیار سفره شما را شکیل می‌کند. موز شسته شده را می‌توانید به صورت آماده از مهمانو خریداری کنید. همچین سیب و خیار و انواع میوه‌های دیگر نه به اندازه موز، ولی می‌توانند افطاری شما را لاکچری کنند.

سفره های افطار تصویر

جدا از میوه کامل، یک گزینه بسیار شیک می‌تواند میوه خرد شده باشد. در این روش شما میوه‌ها را تهیه می‌کنید و آن را می‌شویید و پوست می‌کنید و به شکل تکه‌هایی به اندازه بند انگشت درمی‌آورید و با یک چنگال به مهمانان خود ارائه می‌دهید.

سفره های افطار تصاویر

به شما توصیه می‌کنیم به جای زولبیا و بامیه از کیک و شیرینی کم‌شیرین‌تر و لاکچری استفاده کنید. شما می‌توانید انواع شیرینی نظیر پای آناناس را در سفره افطار خود قرار دهید. انواع مافین به خصوص مافین شکلاتی می‌تواند گل سرسبد افطاری لاکچری شما باشد.

سفره های افطار عکس

در کنار آب معدنی، انواع شربت و آبمیوه لاکچری را می‌توانید در افطاری خود قرار دهید. یکی از این موارد آب هویج طبیعی و یا آب سیب طبیعی است. همچنین آب پرتقال طبیعی یک نفره پذیرایی شما را می‌تواند فوق لاکچری کند. در کنار این موارد، انواع شربت، مانند شربت زعفران می‌تواند مانند طلا در سفره افطار شما خودنمایی کند. همچنین تخم شربتی می‌تواند یکی از گزینه‌های شما باشد. شربت طبیعی لیموناد علاوه بر لاکچری بودن، به رفع عطش روزه‌داران کمک کرده و یکی از مواردی است که ما آن را توصیه می‌کنیم.

تصاویر سفره های افطار

وجود آجیل باکیفیت و دانه‌های مقوی می‌تواند تکمیل‌کننده پک افطاری شما باشد. بادام هندی، فندق، بادام درختی و پسته از مواردی هستند که می‌توانند یک آجیل چهارمغز درجه یک را تشکیل بدهند.

سفره های افطار لاکچری و خاص

زمانی که مهمان داریم، اولین مرحله برای فراهم کردن تدارکات سفره ها، انتخاب غذاهایی است که می خواهیم برای مهمانان آماده کنیمو در عین حال یک افطاری فوری را در ذهن داریم. غذاهای سنتی مانند انواع آش بیشتر برای افطار مورد توجه قرار می گیرند. برای پیش غذا نیز انواع سوپ ها و نون و پنیر و سبزی مورد توجه ویژه بسیاری از ایرانیان است.

تصویر از سفره های افطار

برای دسر غذا نیز استفاده از حلوا، شله زرد و فرنی در بین مردم طرفداران بسیاری دارد. اگر مهمان دارید و می خواهید که سفره افطار بچینید پیشنهاد من به شما برای غذای اصلی، انتخاب یکی از انواع فینگر فود است. چراکه می توان لیست متنوعی را برای این نوع غذاها تهیه کرد.

منبع: پرشین سرا
کدخبر: 1013508 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟