روز جهانی مبارزه با کار کودکان + فیلم

به گزارش رکنا، 12 ژوئن، 23 خرداد ماه روز جهانی مبارزه با کار کودکان است. امسال 25امین سالگرد کنوانسیون ممنوعیت و اقدام فوری برای لغو بدترین نوع کار کودکان است. منظور از کار کردن کودکان، کارهایی است که کودکان برای انجام دادنشان خیلی جوان هستند و یا کارهایی که بخاطر نفس آن کار یا نتایج آن، احتمال آسیب زدن به سلامت، امنیت و مسائل اخلاقی کودکان را به وجود می‌آورد.

هرچند قدم‌های قابل توجهی در جهت کاهش کار کودکان صورت گرفته است، در چند سال اخیر روند جهانی برعکس شده است و متاسفانه شاهد افزایش آمار کار کودکان هستیم. با تصویب کردن برنامه توسعه پایدار 8.7، جامعه جهانی متعهد شده است که کار کردن کودکان را تا سال 2025 ریشه‌کن کنند. حالا وقت آن است که این به واقعیت بدل شود!

از سال 2000، برای حدود دو دهه جهان روند پیشرفت منظمی را در جهت کاهش کار کودکان طی کرده است. اما در چند سال اخیر در نتیجه درگیرها، بحران‌ها و پاندمی کرونا خانواده‌های بیشتری درگیر فقر شدند و کودکان بسیاری مجبور به کار شدند. رشد اقتصادی بازدهی کافی نداشته است و چندان گسترده نیز نبوده است که که خانواده‌ها را از فشاری که کودکان را مجبور به کار می‌کند رهایی بخشد. امروزه 160 میلیون کودک همچنان درگیر کار هستند و این تقریبا به معنای یک دهم کودکان جهان است.

آفریقا بیشترین آمار کار کودکان را داراست. یک پنجم کودکان آفرقایی، حدود 72 میلیون کودک درگیر کار هستند. پس از آفریقا، آسیا و اقیانوسیه با 7 درصد کودکان، بیشترین آمار را دارند که به 62 میلیون کودک می‌رسد.

مترجم: مبینا محمدی

کدخبر: 1007625 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟