بهزیستی عشق بخشید؛ 74 خانواده از نعمت فرزند بهره مند شدند

به گزارش رکنا از خوزستان ؛ علی حسن زاده روز چهارشنبه با بیان این که از این تعداد فرزند واگذار شده ۴۰ نفرپسر و ۳۴ نفر دختر و از این تعداد نیز سه کودک دارای معلولیت ذهنی خفیف و چهار کودک دارای بیماری پیگیری درمان بودند گفت: بیشترین تقاضا برای فرزند خواندگی برای سرپرستی کودکان شیرخوار سالم با جنسیت دختر بوده است.

وی افزود: ۵۱ کودک زیر۲ سال، ۱۵ کودک سه تا ۶ سال، ۶ کودک هفت تا ۱۱ سال و ۲ نوجوان ۱۲ تا ۱۶ ساله شامل فرزندانی است که به خانواده‌های متقاضی سپرده شدند.

حسن زاده ادامه داد: مهمترین چالش فرزندخواندگی مربوط به کودکان فاقد سرپرست موثر (بد سرپرست) است که امکان فرزندخواندگی کودکان را با مشکل مواجه می‌کند و در این موارد باعث طولانی شدن مدت اقامت در مراکز بهزیستی و از دست رفتن زمان طلایی انتقال فرزندان به خانواده جایگزین می‌شود.

سرپرست معاونت اجتماعی بهزیستی خوزستان با اشاره به شرایط فرزند خواندگی بیان کرد: از خانواده‌هایی که دارای شرایط مناسب جهت شرکت در طرح خانواده میزبان هستند به منظور مراقبت موقت از کودکان فاقد سرپرست موثر و کودکان نیازمند پیگیری درمان و معلول دعوت به عمل می آید.

وی با اشاره به طرح‌ها و برنامه‌های بهزیستی در سال جاری گفت: با همکاری و فعالیت موسسات مراقبت خانواده محور در سپردن کودکان به خانواده‌های میزبان دارای شرایط پس از ثبت نام در سامانه ملی فرزندپذیری و تکمیل کاربرگ‌های ضروری و بارگذاری اسناد و مدارک هویتی با تمام توان اقدام خواهد شد.

حسن زاده اضافه کرد: ایمان و تقید به انجام واجبات،داشتن سلامت جسمی و روانی، مهارت لازم در مراقبت و تربیت کودک و نوجوان با تایید پزشک معتمد سازمان بهزیستی ،داشتن تمکن مالی مناسب برای پرورش و رفاه نسبی کودک، داشتن اقامت در ایران، نداشتن اعتیاد به مواد مخدر و روان گردان، استحکام خانواده و حسن رفتار اعضای خانواده نسبت به یکدیگر از جمله شرایط سپردن کودکان به خانواده‌های میزبان است.

کدخبر: 1004956 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟