ماری که در خانه بود ولی کسی را نیش نزد! +جزئیات

به گزارش رکنا از خوزستان ؛سید سعید موسوی با اعلام این مطلب گفت: یک حلقه افعی گرزه مار که توسط مدیر انجمن دوستداران محیط زیست و منابع طبیعی باغملک در منزل یکی از شهروندان باغملک زنده گیری شده بود ، طی تماس با اداره حفاظت محیط زیست شهرستان باغملک و با حضور مامورین در محل ، تحویل مأمورین یگان حفاظت محیط زیست شهرستان گردید و پس از بررسی و اطمینان از سلامت و قابلیت بازگشت ، در طبیعت باغملک رهاسازی شد. 

افعی گرزه از جمله مار‌های سمی و دارای ارزش اکولوژیکی است که در تمامی ایران پراکنش داشته و با کنترل جمعیت جوندگان نقش به سزایی در اکوسیستم داشته و حذف آن از طبیعت باعث از بین رفتن تعادل و طغیان جمعیت آفات خواهد شد.گرزه‌مار یا افعی گرزه  از خانواده افعی‌ها و از سمی‌ترین گونه‌های مار‌های ایران محسوب می‌شود و در بیشتر مناطق ایران پراکندگی دارد. حداکثر طول این مار ۱۶۸ سانتی‌متر و طول دم آن ۲۰ سانتی‌متر است. 

گرزه‌مار، که بزرگترین و سنگین‌ترین مار ایران است و به سلطان افعی‌ها شهرت دارد از مارمولک‌ها، موش‌ها، گنجشک‌ها و تخم پرندگان تغذیه می‌کند و در تابستان تا ۳۵ تخم می‌گذارد که اغلب تخم‌ها حاوی نوزاد است.

کدخبر: 1003525 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟