کم مصرف ها جایزه میگیرند

به گزارش رکنا از خوزستان ؛ محمد فراتی افزود: مصرف شدیدی برای انرژی پاک و زیر ساخت برق در همه شاخه‌های صنعت، کشاورزی، اداری و خانگی درجامعه وجود دارد و وابستگی شدیدی به برق احساس می‌شود.

وی با بیان اینکه مصرف برق سال به سال افزایش می‌یابد، افزود: با توجه به اینکه هرساله میانگین دما به علت تغییرات اقلیم افزایش می‌یابد مصرف برق نیز افزایش یافته و فشار زیادی به تاسیسات و شبکه‌های برق وارد می‌کند که نیاز است در فصل تابستان مصرف برق در خوزستان به ویژه اهواز مدیریت شود.

مدیرعامل شرکت توزیع برق اهواز اظهارکرد: برنامه‌ها در قالب تفاهم‌نامه‌هایی با صنایع پیش رفته و توضیحات لازم به آنها داده شده است و از صنایع خواسته شده از دیزل ژنراتور استفاده کنند.

فراتی با بیان اینکه برخی صنایع همکاری لازم در این خصوص داشته‌اند، بیان کرد: دولت در بخش کشاورزی نیز طرحهای تشویقی خوبی ارائه کرده و اگر پنج ساعت همکاری شود بقیه برق مصرفی رایگان محاسبه خواهد شد.

وی افزود: ادارات و صنعت مکلف هستند نیروگاه‌های تجدیدپذیر و انرژی‌های پاک خورشیدی را توسعه دهند.

فراتی به نامه‌نگاری با نهادهای مختلف برای مدیریت مصرف برق اشاره کرد و گفت: استفاده از نیروگاه‌های خورشیدی مزایای زیادی دارد و دولت نیز توجه ویژه‌ای برای توسعه نیروگاه‌های تجدیدپذیر انجام داده است.

وی افزود: به اولین موج گرما در خوزستان نزدیک می‌شویم و دمای ۴۸ درجه پیش‌بینی شده که این امر مصرف برق را به شدت در کلانشهر اهواز افزایش خواهد داد.

مدیرعامل شرکت توزیع برق اهواز از شهروندان خواست با توجه به جوایز در نظر گرفته شده برای پیک مصرف برق در ظهر و شب با انجام کارهای ساده مانند قرار دادن کولر بر دمای ۲۴ یا ۲۵ درجه، استفاده از روشنایی روز به جای روشن کردن لامپ، استفاده از وسایل پرمصرف مانند اتو، جاروبرقی، ماشین لباسشویی و ظرفشویی در ساعات غیرپیک، مصرف را مدیریت کنند.

وی اضافه کرد: همچنین باید در موقع خرید به برچسب انرژی توجه شود تا در مصرف برق صرفه جویی شود و بتوانیم تابستان را با مصرف بهینه برق پشت سر بگذاریم.

فراتی گفت: برای مدیریت مصرف برق در پیک تابستان جوایز بزرگی در نظر گرفته شده که ۶۰۰ دستگاه خودرو از جمله این جوایز است

کدخبر: 1003286 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟