انتقال حرارت و اتصال در سیم کشی برق، بیشترین عامل آتش سوزی در اماکن تجاری بجنورد

به گزارش رکنا، علی یکدل مدیرعامل سازمان آتش نشانی شهرداری بجنورد اظهار کرد: در سه ماه ابتدایی سال جاری ۱۳ مورد آتش سوزی جزئی و گسترده که نیاز به حضور نیروی کمکی داشت در اماکن تجاری مرکز استان رخ داد.

وی افزود: بیشترین علت وقوع این آتش سوزی‌ها در اماکن تجاری، انتقال حرارت بوده که سبب آتش سوزی شده و خسارات مالی به دنبال داشته است.

وی ادامه داد: در بسیاری از اماکن تجاری از اجاق‌های گازی استفاده می‌شود که قرار داشتن اجسام قابل اشتعال در مجاور آن‌ها یا عدم رعایت اصول ایمنی در استفاده از این وسایل، سبب وقوع آتش سوزی می‌شود.

یکدل همچنین گفت: بیشترین عامل بعدی که سبب وقوع حوادث در اماکن تجاری مرکز استان شده، اتصالات سیم کشی برق است.

وی افزود: عدم رعایت نکات ایمنی شامل ضعیف بودن سیم کشی و کشیدن بار اضافی از سیم‌های برق، داغ شدن و اتصالی کردن آن‌ها سبب وقوع حادثه و خسارات می‌شود.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی بجنورد در ادامه اظهار کرد: در منازل مسکونی نیز انتقال حرارت به عنوان مثال به دلیل مجاورت شیلنگ گاز با منبع اصلی حرارت و همچنین اتصالات برق دو دلیل عمده در وقوع حوادث بوده است.

وی همچنین بیان کرد: در فصل بهار امسال ۸۷۴ مورد عملیات امداد و نجات توسط ماموران و امدادگران آتش نشانی انجام شده است.

یکدل گفت: ۲۲۴ مورد از عملیات‌های انجام شده توسط امدادگران ما مربوط به آتش سوزی بوده که بیشتر آن‌ها در ضایعاتی‌ها، فضای سبز و سپس منازل مسکونی و اماکن تجاری رخ داده است.

کدخبر: 1018382 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟