این دزدان برای سرقت خودروها سفارش می گرفتند / سند نمره کردن خودروهای سرقتی با خودروهای تصادفی + فیلم گفتگو و جزییات

به گزارش خبرنگار رکنا، سردار کیومرث عزیزی صبح امروز گفت: در جریان چند فقره سرقت خودرو های پژو و سمند از شهر اندیشه و شهریار و کشف چند دستگاه خودرو به صورت اوراق شده و فاقد تجهیزات در شهر جدید پرند، بررسی موضوع در دستور کار اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی غرب استان تهران قرار گرفت.

وی افزود: با انجام اقدامات فنی مشخص شد سارقان در قالب یک باند 4 نفره با استفاده از خودروهای 207 و پژو پارس و با پلاک جعلی اقدام به سرقت خودروهای مختلف در منـاطق خلوت پارک شده و فاقد لوازم بـازدارنده می کردند که در این راستا در بازدید از پارکینگی در شهر پرند، یک دستگاه خودرو پژوی 405 با ارکان مخدوش کشف و معلوم شد خودروی مذکور سند نمره شده و دارای سابقه سرقت از شهریار می باشد.  

فرمانده انتظامی غرب استان تهران اظهار داشت: با بکارگیری منابع موثق و اقدامات فنی، یکی از اعضای باند سارقان در شهر پرند مورد شناسایی قرار گرفت و با زیر نظر گرفتن متهم به صورت نامحسوس در ساعات مختلف شبانه روز مشخص شد متهم با تشکیل یک باند حرفه ای و سابقه دار اقدام به سرقت خودرو از شهریار و انتقال آنها به شهر جدید پرند و سند نمره کردن خودروهای مسروقه و اوراق آنها جهت فروش قطعات به مالخران می کرده است که با هماهنگی مقام قضائی، دستگیری سارق و همدستانش در دستور کار قرار گرفت.

سردار عزیزی با بیان این که مخفیگاه یکی از اعضای این باند سرقت در شهر پرند رباط کریم مورد شناسایی قرار گرفته و در عملیاتی غافلگیرانه در منزلش دستگیر و در بازدید از منزل وی، تعداد زیادی سوئیچ خودروی پژو و کلیدهای دست ساز برای باز و روشن کردن خودرو و یک دستگاه خودروی سمند با شماره شاسی دستکوب و فاقد موتور و 2 دستگاه خودروی پژو پارس با پلاک غیر کشف شد.

این مقام ارشد انتظامی تصریح کرد: با اعترافات متهم دستگیر شده، همدستش به عنوان سرکرده این باند به همراه سه نفر از مالخران سندنمره کار خودرو در شهر پرند شناسایی و در عملیاتی از سوی ماموران پلیس آگاهی با تیراندازی به سمت لاستیک خودروهای سرقتی، خودروها متوقف و با استفاده از قانون بکارگیری سلاح، سارق و سه مالخر دستگیر و 2 دستگاه خودروی پژو 405 و پارس با پلاک مسروقه کشف شد.

سردار عزیزی اعلام کرد: با اعتراف سرکرده این باند سرقت و مالخران دستگیر شده، در 2 عملیات جداگانه دیگر، 2 عضو این باند سرقت و 4 مالخر در شهر تهران دستگیر و در مجموع 27 دستگاه خودروهای مسروقه شامل10دستگاه پژو پارس، 8 دستگاه پژو 405، 5 دستگاه سمند، 2 دستگاه 207، یک دستگاه 206 و یک دستگاه زانتیای سندنمره کار شده کشف شد.

فرمانده انتظامی غرب استان تهران در پایان از شهروندان درخواست کرد که با تجهیز خودروهای خود به دزدگیر، قفل پدال و قفل فرمان از به سرقت رفتن اموال شان پیشگیری کنند

گفتگو با متهمان سارقان خودرو

چند سال داری؟

۳۳سال

سابقه کیفری داری؟

بله پیش از این به جرم درگیری بازداشت شدم.

ترفند سرقت را توضیح می دهی؟

با جعل مدارک خودرو های تصادفی خودروهای مشابه آن را می دزدیدم . بیشتر خودرو ها را در محله های خلوت سرقت کردیم.

از کجا این ترفند سرقت را یاد گرفتی؟

از فضای مجازی

متهم دیگر نیز در گفتگو با خبرنگار رکنا

سابقه کیفری داری؟

بله قبلا به خاطر سرقت ۵ سال زندان بودم

قبلا شغلت چه بود؟

تولیدی کفش داشتم که ور شکسته شده و از بیکاری مجبور به سرقت شدم .

چرا بعد از پایان محکومیت دوباره دست به سرقت زدی؟

وقتی از زندان بیرون آمدم از بیکاری به سرقت گرایش پیدا کردم .....

کدخبر: 964380 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟