بازداشت رییس باند سارقان مسلح در آبادان / این زندانی فرار 104 حبس داشت + فیلم و عکس

به گزارش رکنا، یک منبع آگاه در گفتگو با خبرنگار حوزه انتظامی رکنا در خوزستان پیرامون جزئیات این خبرگفت: به دنبال وقوع چند فقره سرقت طلاجات از منازل به صورت باندی و سریالی در سطح شهرستان آبادان و برخی از شهرهای دیگر در استان خوزستان موضوع جهت شناسایی و دستگیری این باند خطرناک مسلح به صورت ویژه در دستور کار مأموران دایره مبارزه با سرقت های خشن پلیس آگاه شهرستان آبادان قرارگرفت.

این منبع آگاه افزود: کارآگاهان پلیس آگاهی آبادان در تحقیقات میدانی و مستندات جمع آوری شده و بازبینی دوربین های مداربسته از صحنه های محل سرقت، رد پای یک سارق حرفه ای سابقه دار به نام( ع ب ) را که دارای سوابقی همچون سرقت مسلحانه ، آدم ربایی حمل سلاح جنگی و همچنین فرار از زندان که از اراذل اوباش سطح 1منطقه بود را به دست آوردند.

پس از بدست آوردن  مشخصات سرباند سرقت های مسلحانه عملیات شناسایی محل اختفا و دستگیری متهم کلید زده شد.

این منبع آگاه تصریح کرد: مأموران پلیس آگاهی آبادان  با تلاش شبانه روزی و پایش مرتبطین وخانواده متهم  محل اختفای سارق  مسلح طلاجات منازل را پس از چند ماه از آخرین سرقت شناسایی  و دریک عملیات غافلگیرانه متهم را که در زمان دستگیری مقاومت شدید میکرد و اقدام به درگیری با مأموران میکرد را دستگیر کنند.

  از محل اختفای وی ، 1دستگاه خودروی بکار رفته در صحنه های سرقت و اموال مالباختگان کشف و ضبط شد.

متهم در بازجویهای فنی به چند فقره سرقت مسلحانه طلاجات وامول باارزش مالباختگان به صورت مسلحانه و باندی درشهرستان آبادان وچند شهر دیگر دراستان خوزستان معترف گردید وتوسط مالباختکان شناسایی شد.

 وی گفت: سرقت طلاجات واموال از منازل را با چند خودروی مختلف با پلاک های سرقتی با سلاح کلاشینکف انجام میدادیم و پس از اینکه متوجه تحت تعقیب بودنم شدم مدام مکانم را در شهرهای مختلف تعقیر میدادم و مدت یک ماه نیز در یکی از استانهای جنوب شرقی مخفی شدم و سپس به صورت قاچاقی به کشور عراق گریختم وگمان کردم زمانیکه به آبادان باز میگردم آب ها از آسیاب افتاده و دیگر کسی به دنبالم نیست وی گفت در زمان مخفی شدنم حتی از تلفن همراه هم استفاده نمیکردم تا مکانم شناسایی نشود.

گفتنی است متهم دستگیر شده به دلیل جرائمش مدت به 104 سال حبس محکوم شده بود که درنهایت پس از 15 سال زندان و 5 سال تبعید از زندان آزاد شد واقدام به تشکیل باند سرقت مسلحانه کرد.

باتوجه به جرایم ارتکابی متهم، وی برای مشخص شدن دیگر جرائم احتمالی در اختیار پلیس آگاهی آبادان قرار دارد.

وتلاش برای دستگیری همدستان متهم به صورت ویژه در دستور کار پلیس آگاهی شهرستان آبادان می باشد.

علی رنجکش

کدخبر: 942999 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟