قتل مرد جوان زیر شکنجه های مرگبار در کمپ ترک اعتیاد + جزییات

به گزارش رکنا، شامگاه 23 فروردین امسال 3 نفر مرد ۲۸ ساله نیمه‌جانی را به بیمارستانی در تهران منتقل کردند و مدعی شدند او را افتاده در خیابان کنار جوی آب یافته‌اند و او را نمی‌شناسند.

او بعد از یک روز بستری در بیمارستان فوت شد. هویت او از روی کارت ملی‌‌اش شناسایی و خانواده‌‌اش پیدا شدند و معلوم شد او از ملارد به کمپی در کن منتقل شده و یک روز در آنجا بوده و الان از مسئولان آنجا شکایت دارند. وقتی تصویر 3 مردی که او را به بیمارستان رسانده بودند به خانواده مرد فوت شده نشان داده شد گفتند هر 3 نفر کارکنان کمپ هستند.

با شکایت این خانواده در شعبه اول بازپرسی دادسرای جنایی تهران، مدیر کمپ و 8 نفر از کارکنان آنجا بازداشت شدند. سپس 4 نفر که نقشی نداشته‌اند آزاد شدند. مدیر و 4 نفر مقصر دیگر به جرایم‌شان اعتراف کردند و معلوم شد آن مرد معتاد در پی شکنجه مرده است. پنج متهم پرونده بعد از بازسازی صحنه قتل روانه زندان شدند. این متهمان دیروز برای آخرین جلسه تحقیقات به شعبه اول بازپرسی دادسرای جنایی تهران منتقل شدند. ‌ یکی از متهمان در اظهاراتش گفت‌: خانواده‌ها معتادان زیادی را از جاهای مختلف برای ترک به کمپ ما می‌آوردند.

مقتول را هم خانواده‌‌اش از ملارد به کمپ ما آوردند. او حاضر نمی‌شد ترک کند و مدام همه ما را اذیت می‌کرد و آرام نمی‌شد تا بتوانیم کار ترک اعتیاد او را انجام دهیم. ا‌و وقتی قصد فرار داشت با کمک مدیر کمپ و کارکنان دیگر به شدت کتکش زدیم و با چوبدستی و مشت و لگد به جان آن جوان افتادیم که در اثر این شکنجه بدحال شد. مانده بودیم با او چه کنیم. تا این‌که او را با کمک دو نفر دیگر به بیمارستان بردیم و وانمود کردیم او را در خیابان بدحال یافتیم اما بعد از مرگش راز جنایت برملا شد و با همدستانم دستگیر شدیم.  بقیه متهمان هم با تایید گفته‌های او، به جرایم‌شان اعتراف کردند.  همچنین خانواده مقتول برای هر پنج متهم درخواست قصاص کردند.

محسن اختیاری، بازپرس شعبه اول دادسرای جنایی تهران با تأیید این خبر گفت‌: 5 متهم پرونده از جمله مدیر کمپ ترک اعتیاد همگی در برابر اتهام مشارکت در قتل عمد مرد جوان قرار گرفتند و پرونده آنها با صدور جلب به دادرسی برای محاکمه به دادگاه کیفری یک استان تهران در حالی ارسال شد که کمپ مربوطه نیز به دلیل فعالیت‌ غیر مجاز با دستور قضایی پلمب شد.

آیا این خبر مفید بود؟


وبگردی