درگیری خونین 2 طایفه در قشم + جزییات

به گزارش رکنا، رهنگ علی اکبر مرادی روز سه شنبه اظهار کرد: در پی اعلام مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر وقوع یک مورد نزاع دسته جمعی منجر به اخلال در نظام و آسایش عمومی و راهبندان مقابل یک سالن ورزشی در روستای هلر این شهرستان، بلافاصله عوامل انتظامی، در محل درگیری حضور یافتند.

وی ادامه داد: با حضور ماموران در محل و در بررسی های اولیه مشخص شد عده ای در محل تجمع کرده و به وسیله سنگ پرانی و فحاشی با یکدیگر درگیر هستند.

فرمانده انتظامی شهرستان قشم توضیح داد: با انجام بررسی های فنی و تخصصی بیشتر روشن شد که شروع درگیری بین راننده یکدستگاه خودرو با راکب یکدستگاه موتورسیکلت بوده است که منجر به مشاجره لفظی بین این ۲ نفر شده که در ادامه افرادی که به طرفداری از طرفین در محل تجمع کرده بودند باعث تشدید نزاع و درگیری شده اند.

سرهنگ مرادی با اشاره به اینکه بلافاصله نیروهای کمکی به محل اعزام و خوشبختانه این درگیری با مدیریت خوب عوامل انتظامی به سرعت خاتمه یافت و از تشدید تبعات آن پیشگیری شد، تصریح کرد: در پی این درگیری سه دستگاه موتورسیکلت طعمه حریق شد و تعدادی از خودروهای پارک شده روستاییان نیز به صورت سطحی دچار تخریب و خسارت شدند.

وی گفت: خوشبختانه با حضور سریع پلیس و همکاری فعالانه و موثر بزرگان، ریش سفیدان و علمای روستا این درگیری به صورت کامل پایان یافت و در ادامه با اشرافیت اطلاعاتی ماموران هشت نفر از عوامل دخیل در این درگیری در کمتر از ۱۲ ساعت شناسایی و دستگیر شدند که متهمان در مواجهه با یگدیگر ضمن اقرار به اشتباه خود با یکدیگر مصالحه کردند که در این راستا پرونده تکمیل و متهمان به مراجع قضایی معرفی شدند.

وی با بیان این که پرخاشگری برخی رانندگان به یکی از عوامل استرس زای زندگی روزمره تبدیل شده که با کوچک ترین تلنگری مانند یک تصادف ساده می تواند به یک نزاع خونین خیابانی تبدیل شود، تصریح کرد: در این میان، مدیریت خشم در رانندگی می تواند از بروز بسیاری از اتفاقات ناگوار و غیر قابل پیش بینی جلوگیری کند.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر از توابع استان هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌ های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌ های خلیج فارس گسترده شده است.

کدخبر: 1051951 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟