فیلم دردناک از گریه های بی امان زنی برای بی احترامی به جسد شوهر معدنچی اش
حجم ویدیو: 4.08M | مدت زمان ویدیو: 00:01:00

به گزارش رکنا، در فیلمی که به دست رسانه‌ها رسیده، صدای زن جوانی را می‌شنویم که در اوج اندوه به سر می‌برد. او که همسر یکی از کارگران جانباخته در حادثه معدنجوی طبس است با گریه از مسئولین می‌خواهد تا جنازه همسرش را با عزت حمل کنند. این زن، صدای فریاد مردی است که از عمق زمین برمی‌خیزد. فریادی که نه تنها درد از دست دادن عزیزان را نشان می‌دهد، بلکه بر بی مسئولیتی برخی از مسئولین نیز صحه می‌گذارد.

او در ادامه، از زن دیگری می‌گوید که پیکر بی‌جان شوهرش را با چه قساوتی، بدون هیچ عزت و احترامی، روانه آمبولانسی می‌کنند که ۶ نفر از دوستانش نیز در آنجا آرمیده‌اند!

حال باید بدانیم چه بر سر کارگرانی آمده که در دل زمین، در تاریکی مطلق، جان سپرده‌اند؟ چگونه می‌توان به خانواده‌های داغدار گفت که عزیزانشان با چنین بی‌احترامیاز زیر آوار بیرون کشیده شدند؟ این صحنه‌های دردناک، نشان از بی‌توجهی به ارزش انسان و حقوق اولیه کارگران معدن است.

آیا مسئولین با دیدن این تصاویر وجدان شما بیدار خواهد شد؟ آیا این تصاویر دلخراش، شما را به فکر وامی‌دارد؟ آیا خجالت زده این موضوع نیستید که کارگرانی که برای لقمه نانی جان خود را فدا می‌کنند، با چنین بی‌رحمی و بی‌احترامی روبرو شوند؟

این حادثه تلخ، زنگ خطری برای همه ماست بخصوص قشر زحمت کش کارگران معادن. باید به این پرسش‌ها پاسخ دهیم که چرا چنین حوادثی رخ می‌دهد؟ چرا ایمنی کارگران در اولویت قرار نمی‌گیرد؟ چرا برخی از مسئولین به جای رسیدگی به مشکلات کارگران، به دنبال توجیه و سرپوش گذاشتن بر اشتباهات خود هستند؟

از همه مردم می‌خواهم که به این حادثه بی‌تفاوت نباشند. صدای اعتراض خود را بلند کنیم تا مسئولین بدانند که ما شاهد این بی‌عدالتی‌ها هستیم و اجازه نخواهیم داد که خون کارگران بی‌گناه پایمال شود.

 

کدخبر: 1043762 ویرایش خبر
لینک کپی شد
ندا خدایاری
آیا این خبر مفید بود؟


وبگردی