فیلم جگرسوز از گفتگو با خانواده معدنچیان طبس !  / چه زود تنها شدند !
حجم ویدیو: 4.46M | مدت زمان ویدیو: 00:01:17

حوادث رکنا، در پی حادثه دلخراش انفجار معدنی در طبس به نام معدنجو و جان باختن 38 تن از کارگران معدنجو، خانواده‌های داغدار با حالتی غم آلود در حالی که همچنان در شک از دست دادن عزیزانشان هستند، خواستار رسیدگی جدی و شناسایی عاملین و مصببین وقوع این حادثه و مجازات آنها شدند.

در یاین گفتگو که سراسر غم است بسیاری از خانواده‌ها با گفتن اینکه عزیزانشان برای تامین مخارج زندگی و آینده فرزندانشان به این معدن آمده بودند، از این اتفاق غمناک به شدت متاثر هستند. یکی از خانواده‌ جانباختگان با بغض بیان میگوید: شوهرم جانش را برای ساختن یک زندگی بهتر برای من و فرزندانم فدا کرد. بچه‌های کوچکمان هنوز باور نمی‌کنند که دیگر پدرشان را نخواهند دید.

خانواده‌های داغدار همچنین بر لزوم شناسایی مسببین این حادثه تاکید کردند و خواستار پیگیری جدی مسئولین قضایی و دولتی در این خصوص شدند. آنها بر این باور هستند که نباید  این حادثه تلخ مثل دیگر حادثه ها به فراموشی سپرده شود و باید با بررسی دقیق علل وقوع آن، از تکرار چنین حوادثی در آینده جلوگیری شود.

در این میان، اظهارات دلخراش کودکان کارگران جان باخته که با اشتیاق منتظر آغاز سال تحصیلی جدید بودند و از پدرانشان خواسته بودند تا برایشان دفتر و لوازم التحریر تهیه کنند، بر عمق این درد را نشان می دهد.

 

 

کدخبر: 1043633 ویرایش خبر
لینک کپی شد
ندا خدایاری
آیا این خبر مفید بود؟


وبگردی