حمله خونین یک عقاب طلایی به چندین نفر در نروژ / می خواست کودک 20 ماهه را با خودش ببرد + ع کس

به گزارش رکنا، شبکه تلویزیونی دولتی NRK خبر داده است در حمله اخیر روز شنبه، این پرنده جوان به دختربچه‌ای که در حیاط مزرعه خانواده‌اش در منطقه مرکزی «تروندلاگ» مشغول بازی بود، حمله کرد و با وجود اینکه مادر و همسایه‌ به عقاب می‌زدند تا بچه را از چنگال پرنده رها کنند اما عقاب همچنان بچه را رها نمی‌کرد.

پدر این کودک نوپا به این شبکه تلویزیونی که این عقاب از ناکجاآباد و به ناگهان ظاهر شده و کوچکترین دخترش را گرفته است.

در این حین، مادر کودک از جا پریده و به کمک دخترش شتافته است. او برای رهاندن بچه‌اش با عقاب می‌جنگید و همسایه‌ای هم باید به یاری‌اش می‌شتافت تا موفق شود.

به گفته پدر این بچه که به هنگام حادثه در محل نبوده است، ۲ بزرگسال در نهایت موفق شدند عقاب را از روی دختر کوچولویی که با خراش‌هایی روی صورت و زیر چشمش نیاز به بخیه پیدا کرد دور کنند اما عقاب حتی وقتی همسایه با چوب آن را دور می‌کرده، بازهم برمی‌گشته است.

بیشتر مناطق اسکاندیناوی زیستگاه عقاب‌های طلایی است که طول بال‌هایشان تا ۲ متر می‌رسد و معمولا پستانداران کوچک‌تر، روباه‌ها و حتی گوسفندان را شکار می‌کنند.

الو اوتار فولکستاد که یک عقاب‌شناس است می‌گوید این عقاب جوان احتمالاً یک اختلال رفتاری داشته است.

فولکستاد به آسوشیتدپرس گفت رفتار این عقاب بسیار متفاوت از حالت عادیِ هم گونه‌های این نوع پرنده بوده و به نظر می‌رسد که تمام حملاتی که در طول هفته گذشته در منطقه وسیعی در نروژ رخ داد، همه توسط یک پرنده بوده است.

فولکستاد گفت:‌ مشخصات پر و بال متقاعدم می‌کند تا بپذیرم که این همان پرنده است و وزش بادهای شدید در ارتفاعات در روزهای اخیر پروازهای طولانی را برای این عقاب ماده جوان، نسبتاً آسان کرده است.

فرانسیس استور ۳۱ ساله که یک پیک دوچرخه است گفت پنج‌شنبه گذشته این عقاب دستکم شش‌بار متوالی به او حمله کرد و به رغم اینکه از کوله‌پشتی خود به عنوان سپر استفاده می‌کرده و عقاب را زیر پاهایش می‌کشیده تا پرنده مهاجم را لگد بزند اما عقاب جسور رهایش نمی کرد.

استور که در حال پیاده‌روی در طبیعت بوده می‌ترسیده است که مبادا بلغزد و از بلندی بیافتد و اگر بیهوش می‌شد، ممکن بود که عقاب او را بخورد.

پزشکان نزدیک‌ترین بیمارستان که او را به دلیل بریدگی‌های عمیق روی صورتش معالجه کردند، گفتند که عینک آفتابی و پیراهن آستین بلند، او را از جراحات بدتر و شدیدتر نجات داده است.

به گزارش یورونیوز، «ماریان میروانگ»، قربانی دیگر این عقاب که روز قبل‌تر مورد حمله قرار گرفت، گفت وقتی چیزی بزرگ و سنگین روی شانه‌هایم فرود آمد، فریاد کمک سر دادم و روی زانوهایم افتادم چرا که از سنگینی و حمله عقاب به آسانی نمی توانستم بایستم.

همسر ماریان شاخه افتاده درختی را برداشته و به عقاب زده است اما پنجه‌های پرنده به عمق گوشت ماریان نفوذ کرده بود و او نیز مانند سه نفر دیگر در بیمارستان پنی‌سیلین و کزاز دریافت کرد و بخیه زده شد.

منابع محلی گزارش داده‌اند که این عقاب جوان کشته شده است.

کدخبر: 1039160 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟