جزئیات کشته شدن کودک 9 ساله و 2 مرد در جاده یاسوج / راننده شوتی بازداشت شد + فیلم و عکس

به گزارش خبرنگار جنایی رکنا، در حادثه‌ای دلخراش که بامداد روز 16 شهریور در تونل شماره 11 محور یاسوج به اصفهان رخ داد، یک دستگاه خودروی شوتی با یک موتورسیکلت برخورد کرد و منجر به کشته شدن سه نفر از اعضای یک خانواده شد.

براساس اظهارات شاهدان عینی، راننده خودروی شوتی پس از تصادف با موتورسیکلت و کشته شدن پسر 9 ساله و پدر 43 ساله، به جای توقف و کمک به مجروحان، با جسد موتورسوار 23 ساله نیز حدود 250 متر روی زمین کشیده شده است. این اقدام وحشیانه راننده شوتی نشان از بی‌رحمی و تلاش او برای فرار از صحنه جرم دارد اما در نهایت با پای خودش به پلیس مراجعه کرد و بازداشت شد.

تکرار تراژدی در جاده‌های مرگ

متأسفانه این حادثه تلخ تنها یک نمونه از حوادث متعدد مشابهی است که در این مسیر پرخطر و به دلیل فعالیت خودروهای شوتی رخ می‌دهد. اهالی منطقه سال‌هاست از تردد بی‌رویه این خودروها و خطرات ناشی از آن شکایت دارند و بارها این موضوع را به مسئولین گزارش کرده‌اند. با این حال، به نظر می‌رسد اقدامات انجام شده برای مقابله با این پدیده شوم کافی نبوده و همچنان شاهد تکرار چنین حوادث دلخراشی هستیم.

سؤالاتی که همچنان بی پاسخ مانده‌اند

    چرا با وجود گزارش‌های متعدد مردم و وقوع حوادث مشابه، برخورد قاطع و جدی با خودروهای شوتی صورت نمی‌گیرد؟

    آیا مجازات‌های تعیین شده برای رانندگان متخلف شوتی کافی بوده و می‌تواند بازدارنده باشد؟

    چه اقدامات دیگری می‌توان برای کاهش حوادث رانندگی در این محور و سایر جاده‌های کشور انجام داد؟

خواسته مردم برخورد جدی با خودروهای شوتی

مردم منطقه خواستار برخورد جدی و قاطع نیروی انتظامی و دستگاه قضایی با خودروهای شوتی و رانندگان متخلف هستند. آنها معتقدند که تا زمانی که این خودروها از جاده‌ها جمع‌آوری نشوند، شاهد تکرار چنین حوادث دلخراشی خواهیم بود.

فیلمی تکان‌دهنده از مراسم تشییع

فیلم کوتاهی از مراسم تشییع جنازه سه قربانی این حادثه دلخراش، بر عمق فاجعه و اندوه خانواده‌های داغدار می‌افزاید. این فیلم نشان می‌دهد که این حادثه چه تأثیر عمیقی بر جامعه محلی گذاشته است.

در نهاین این حادثه تصادف شوتی با موتورسیکلت در محور یاسوج به اصفهان، زنگ خطری برای مسئولین است تا نسبت به این مسئله جدی‌تر برخورد کنند، برخورد با خودروهای شوتی و رانندگان متخلف، نیازمند عزم جدی و همکاری همه دستگاه‌های مسئول است، تنها در این صورت می‌توان امیدوار بود که شاهد کاهش حوادث رانندگی و افزایش ایمنی در جاده‌های کشور باشیم.

 

کدخبر: 1038754 ویرایش خبر
لینک کپی شد
ندا خدایاری
آیا این خبر مفید بود؟