نجات جان ۹ غریق در سواحل بندرانزلی

به گزارش رکنا، کامبیز راحمی‌پور ‌اظهار کرد: با تلاش‌های نیروهای امدادی و هلال‌احمر جان ۴ غریق در تیر ماه، ۳ غریق در مرداد ماه و از ابتدای شهریور تاکنون نیز ۲ نفر در سواحل شهرستان بندرانزلی از غرق شدگی در دریای خزر نجات یافتند.

وی با بیان اینکه در روزهای پرتردد گردشگران در شهرستان بندرانزلی و کنار ساحل هستیم، افزود: گردشگران از ورود به نقاط خطرآفرین دریا به ویژه زمانی که دریا کولاک است خودداری کرده و به اخطارها و تذکرات امدادگران هلال‌احمر و ناجیان غریق گوش فرا دهند.

راحمی‌پور تاکید کرد: این تذکرات در راستای حفظ جان مسافران عزیز و جلوگیری از بروز حوادث احتمالی در دریا انجام می‌شود تا خاطره‌ای خوش برای مهمانان شهرستان بندرانزلی از حضور در سواحل و کنار دریا باقی بماند.

هلال احمر

رئیس جمعیت هلال احمر بندرانزلی با بیان اینکه در مجموع ۱۷۰ ناجی غریق در سطح شهرستان مشغول فعالیت هستند، گفت: از این تعداد ۶۰ ناجی در ساحل غازیان، ۶۰ ناجی در ساحل بندرانزلی، ۳۲ ناجی در بخش‌ روستایی غرب و ۱۸ ناجی نیز در شرق شهرستان فعالیت دارند.

وی افزود: روزانه تا ۲۵ نفر نیز از نیروهای امداد و نجات هلال‌احمر در سواحل مستقر هستند.

راحمی‌پور با اشاره به گشت موتوری هلال‌احمر تصریح کرد: ۳ گشت موتوری از محور کپورچال تا سفیدکنار، یک گشت موتوری از طرح پاسداران تا انتهای موج‌شکن، یک گشت موتوری نیز از موج‌شکن تا طالب آباد حضور دارند.

هلال احمر

رئیس جمعیت هلال‌احمر شهرستان بندرانزلی گفت: ۲ آمبولانس در غازیان و بندرانزلی مستقر است ضمن اینکه آمبولانس اداره کل بنادر و دریانوردی روزهای تعطیل و جمعه‌ها از ساعت ۱۴ تا ۱۹ ساحل غازیان را پوشش می‌دهد.

وی در خصوص آموزش چهره به چهره کمک‌های اولیه که توسط مربیان مستقر در ساحل انجام می‌شود، تاکید کرد: از ابتدای تابستان امسال تاکنون در مجموع ۲۹ مربی در این زمینه فعالیت داشتند.

 

کدخبر: 1036830 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟