۹ کشته در جاده‌های خوزستان از بامداد تا کنون / هشدار پلیس به زائران خسته

به گزارش رکنا، سرهنگ سعید رحیمی با اشاره به آغاز موج بازگشت زائران در مسیرهای مرزهای خوزستان اظهار کرد: حجم موج بازگشت بسیار زیاد است و زائران خسته هستند و شرایط رانندگی ندارند اما متاسفانه به محض وارد شدن به مرز، به پارکینگ‌ها مراجعه می‌کنند و بدون کمترین استراحت، با خودروی خود به دل جاده می‌زنند.

وی افزود: از ابتدای طرح اربعین تاکنون، امروز بیشترین تصادفات فوتی در استان خوزستان رخ داده است؛ از ساعت ۳ بامداد امروز تاکنون متاسفانه در اغلب جاده‌های خوزستان کشته داشتیم و این حوادث ناشی از خستگی و خواب‌آلودگی بوده‌اند.

رئیس پلیس راه خوزستان گفت: از ساعت ۳ بامداد امروز تاکنون ۹ نفر در راه‌های خوزستان کشته شده‌اند که این مساله بسیار نگران کننده است. تا پیش از این، آمار تصادفات فوتی در خوزستان در طرح اربعین امسال نسبت به سال گذشته کاهشی بود اما با حوادث امروز، آمار تقریبا مانند سال گذشته شده است. باید در روزهای آینده مراقبت شود و مردم همکاری کنند تا این روند کاهش یابد.

رحیمی تصریح کرد: متاسفانه وضعیت خوبی در ترددها حاکم نیست و زائران باید قبل از رفتن به جاده حتما استراحت کنند. ما نمی‌توانیم تشخیص دهیم که ممکن است این راننده خوابش ببرد و از دست ما کاری ساخته نیست.

وی عنوان کرد: خوزستان تنها استانی است که مواکب بین‌راهی در جاده‌ها دارد و این مواکب از اول صبح امکانات استراحت و صرف صبحانه را دارند اما رانندگان به این نکات توجهی نمی‌کنند و شرایط نابسامانی در محورها داریم.

رئیس پلیس راه خوزستان با بیان اینکه زائران باید همکاری کنند و در زمان خستگی و خواب‌آلودگی رانندگی نکنند، گفت: رانندگان باید به این آگاهی برسند که رانندگی نیازمند هوشیاری است و کوچکترین خطا در رانندگی غیرقابل جبران است و ممکن است منجر به مرگ شود.

کدخبر: 1033031 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟