کاهش 40 درصدی تصادفات زائران اربعین /  مدیریت موفق پلیس راهور در نظم دهی ترافیکی اربعین

به گزارش خبرنگار رکنا، سردار سیدتیمورسردار حسینی رئیس پلیس راهور فراجا، از کاهش ۴۰ درصدی تصادفات خسارتی و جرحی زائران اربعین از ابتدای ماه صفر تا کنون خبر داد و گفت: با وجود افزایش ۱۶ درصدی تردد زائران در مقایسه با سال گذشته، اقدامات پیشگیرانه پلیس راهور منجر به کاهش قابل توجه ۳۶ درصدی تصادفات جرحی و فوتی شده است.

سردار حسینی تفزود: از ابتدای ماه صفر تا کنون 2 مورد فوتی در تصادفات زائران در مسیر بازگشت از مرزها گزارش شده است که نشان از تلاش‌های شبانه‌روزی پلیس راهور برای تامین ایمنی زائران دارد؛ اما هرچند کاهش چشمگیر تصادفات دستاوردی بزرگ است، ولی حتی یک مورد فوتی نیز برای ما قابل قبول نیست و تلاش خواهیم کرد این آمار را به صفر برسانیم.»

رئیس پلیس راهور فراجا با اشاره به رصد مستمر وضعیت فنی اتوبوس‌ها و رفتار رانندگان، گفت: ساعات شش تا ۱۱ صبح و ۱۷ تا ۲۳ شب، اوج تردد زائران به سمت مرزها است و پیش‌بینی می‌شود این روند تا پایان ماه جاری ادامه داشته باشد.

سردار حسینی همچنین به استان‌های تهران، خوزستان، خراسان رضوی، اصفهان، فارس و قم به عنوان استان‌هایی با بیشترین تعداد زائر اشاره کرد و بر لزوم مدیریت مناسب بازگشت زائران این استان‌ها با ناوگان اتوبوسی تأکید کرد.

وی با اشاره به افزایش خروج زائران از مرزهای مهران و شلمچه نسبت به سال گذشته، از زائران خواست تا از ظرفیت سایر مرزها مانند خسروی، تمرچین و باشماق نیز استفاده کنند.

در پایان، سردار حسینی با تأکید بر حفظ روند رو به کاهش تصادفات، از زائران خواست تا از عجله و شتاب در رانندگی، رانندگی با سرعت غیرمجاز و رانندگی در حالت خستگی و خواب‌آلودگی خودداری کنند.

 

کدخبر: 1030075 ویرایش خبر
لینک کپی شد
ندا خدایاری
آیا این خبر مفید بود؟