شلیک دقیق پلیس برای دستگیری دزد حرفه ای / در صحنه فرار تسلیم پلیس نمی شد

به گزارش رکنا، ماموران کلانتری شفای مشهد که با نظارت و هدایت مستقیم سرگرد احسان سبکبار(رئیس کلانتری) مشغول اجرای طرح ارتقای امنیت محله محور بودند، به یک دستگاه موتورسیکلت مشکوک شدند که راکب آن دچار اضطراب شده بود.

بررسی‌های نامحسوس پلاک موتورسیکلت نشان داد که موتورسیکلت مذکور در فروردین گذشته سرقت شده است. بنابراین ماموران گشت بلافاصله به طرف موتورسوار حرکت کردند و به او فرمان «ایست»دادند؛ اما راکب 45ساله ،با مشاهده پلیس،وارد خیابان یک‌طرفه شد و در جهت خلاف حرکت خودروها تلاش کرد راه گریزی بیابد؛ اما افسرگشت با دادن اخطارهای قانونی،سلاح کلت را از جلد آن بیرون کشید و گلوله‌ای هوایی شلیک کرد. راکب موتورسیکلت که چندین سابقه کیفری داشت،بلافاصله متوجه شد که دیگر راه گریزی ندارد و در صورت ادامه فرار،احتمال دارد هدف گلوله پلیس قراربگیرد. این بود که موتورسیکلت را متوقف کرد و تسلیم قانون شد.

دقایقی بعد با انتقال متهم به مقر انتظامی ، بررسی‌های تخصصی در دایره تجسس آغاز و مشخص شد که سارق سابقه دار تاکنون 10 موتورسیکلت را سرقت کرده  و قطعات آن‌ها را فروخته است.

این سارق حرفه‌ای اعتراف کرد به همراه  یک زن و یا کودک ،سرقت‌ها را انجام می‌داد تا مورد سوءظن پلیس یا شهروندان قرارنگیرد. وی همچنین معترف شد گاهی سوار بر موتورسیکلت‌های سرقتی ،به محتویات و قطعات خودروهای پارک شده نیز دستبرد می‌زد که تحقیقات پلیس در این باره ادامه دارد.

تاکنون چند شاکی با مراجعه به کلانتری شفای مشهد،این دزد حرفه‌ای را در حالی شناسایی کرده اند که وی مدعی است لوازم و یا موتورسیکلت‌های سرقتی را با قیمت‌های بسیار پایین به مالخران فروخته است.

کدخبر: 1029832 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟