افزایش تردد زائرین از مرزهای زمینی / 279 هزار زائر از مرز مهران عبور کردند!

به گزارش خبرنگار رکنا، سردار سید تیمور حسینی، رئیس پلیس راهور فراجا، با اعلام آغاز طرح ترافیکی ویژه اربعین، از افزایش چشمگیر تردد زائران در مرزهای زمینی کشور خبر داد.

به گفته سردار حسینی، تا پایان شب گذشته حدود ۵۵۰ هزار زائر از طریق مرزهای زمینی به عراق سفر کرده‌اند که بیشترین حجم تردد مربوط به مرز مهران با ۵۳ درصد بوده است. وی با تاکید بر افزایش قابل توجه تردد زائران نسبت به سال‌های گذشته، از زائران خواست تا در صورت امکان از مرزهای خسروی، باشماق و تمرچین نیز استفاده کنند تا بار ترافیکی در مرز مهران کاهش یابد.

رئیس پلیس راهور فراجا همچنین با اشاره به استقبال زائران از سفر با خودرو شخصی، بر لزوم رعایت نکات ایمنی در رانندگی تاکید کرد. وی از زائران خواست تا زمان سفر خود را مدیریت کنند، از رانندگی طولانی‌مدت و خسته‌کننده پرهیز کنند و به ازای هر دو ساعت رانندگی، حداقل ۱۵ دقیقه استراحت نمایند.

سردار حسینی با بیان اینکه رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی، به ویژه پرهیز از سرعت غیرمجاز، سبقت غیرمجاز و تردد از شانه خاکی، بسیار مهم است، از رانندگان خواست تا با احتیاط کامل رانندگی کنند. وی همچنین توصیه کرد که زائران در ساعات گرم روز و در صورت احساس خستگی از رانندگی خودداری کنند.

پلیس راهور با تمام توان در محورهای مواصلاتی و پایانه‌های مرزی حضور دارد تا از بروز هرگونه حادثه جلوگیری کند. زائران می‌توانند برای اطلاع از آخرین وضعیت ترافیکی جاده‌ها با شماره‌های ۱۲۰ و ۸۸۲۵۵۵۵ تماس بگیرند.

کدخبر: 1029090 ویرایش خبر
لینک کپی شد
ندا خدایاری
آیا این خبر مفید بود؟