جنجال توخالی فیلم برخورد پلیس با پسر 15 ساله افغانستانی  / برادرم سالم است + فیلم

به گزارش رکنا، پس از انتشار یک فیلم ر فضای مجازی با موضوع برخورد خشن ماموران انتظامی با یک نوجوان تبعه افغانستانی و ضرب و شتم شدید او خانواده این پسر افغانستانی در ویدویی از سلامت کامل برادر خود خبر دادند.

برادر بزرگتر این پسر در این ویدئو می گوید که ادعای برخی از رسانه ها مبنی بر برخورد شدید پلیس دماوند و فشار دادن گردن او و کشته شدندش صحت نداشته و او در سلامت کامل است.

این در حالی است که طی 24 ساعت گذشته برخی رسانه‌ها با انتشار فیک‌نیوز به دنبال ایجاد التهاب و تنش بین اتباع ایران و افغانستان بودند.

اصل  این خبر درگیری ماموران انتظامی با تبعه نوجوان افغانستانی در دماوند چه بود؟

روز گذشته با انتشار ویدیوی در فضای مجازی برخورد خشن یکی از ماموران انتظامی با یک نوجوان افغانستانی در شهرستان دماوند را نشان می داد که  واکنش‌ زیادی از کاربران شبکه‌های اجتماعی را در پی داشت.

سید مهدی، نوجوان ۱۵ ساله است که در راستای برنامه بازداشت و اخراج پناهجویان و مهاجران افغان فاقد مدارک اقامت بازداشت شد.

بر اساس انتشار فیلمی در فضای مجازی اینگونه به نظر می رسد که ماموران با فشار دادن زانویشان بر روی گردن این نوجوان مانند ماجرای جورج فلوید در آمریکا در سال ۱۳۹۹  یک شکل بوده که موجب اعتراضات گسترده‌ای در این کشور می شود.

در این ویدیو دیده می‌شود که ابتدا هر دو مامور با تمام وزن خود بر بدن این نوجوان فشار می‌آورند و در ادامه مامور دیگری، زانویش را روی گردن او گذاشته و فشار می‌دهد و پس بازداشت کی شود.

 

کدخبر: 1027705 ویرایش خبر
لینک کپی شد
ندا خدایاری
آیا این خبر مفید بود؟