بهای سنگین بی‌احتیاطی در کارگاه‌ها / قطع دست دو کارگر جوان

به گزارش رکنا، در یکی از این حوادث کارگر ۲۰ ساله‌ای حین کار با دستگاه کلندر در یک کارگاه تولیدکننده محصولات ورزشی در اردبیل به دلیل بی‌احتیاطی دچار سانحه شد و ۷ انگشت دست خود را از دست داد.

همچنین در حادثه‌ای دیگر نیز دست یک کارگر نوجوان معدن شاهسنگ ارجین زنجان واقع در شهرستان سلطانیه هنگام کار از کتف قطع شد.

اصغر نجاری، دبیر اجرایی خانه کارگر زنجان در خصوص این حادثه گفت: در حالی که قانون کار اشتغال نوجوانان را تحت شرایط کارآموزی و در صورت وجود امکانات ایمنی مجاز می‌داند، نهم تیرماه گذشته یک کارگر ۱۴ ساله به نام «کمیل بهرامی» هنگام کار در معدن شاهسنگ ارجین سلطانیه بر اثر حادثه گیر کردن در دستگاه، دستش را از ناحیه کتف از دست داد. در این حادثه بازوی یک دست کارگر به طور کامل قطع شده بود که با حضور گروه‌های امدادی  به بیمارستانی در زنجان  و سپس به تهران برای پیوند دست قطع شده اعزام شد که متأسفانه عمل پیوند موفق‌آمیز نبوده است.

وی گفت: اگرچه مسئولان وزارت کار به نقش خطای انسانی در بروز حوادث کار اشاره می‌کنند و این مؤلفه را عامل بروز بیش از ۸۰ درصد حوادث می‌دانند اما یکی از ضعف‌های بزرگ این وزارتخانه، کمبود تعداد بازرسان کار است.

کدخبر: 1027063 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟