بازداشت دومین متهم قتل پسر جوان در پارک یاران / برای کشاورزی به اهر رفته بودم!

به گزارش اختصاصی رکنا، بمداد 25 خرداد ماه سال جاری کارکنان بیمارستان رسول اکرم (ص) مرگ مرد جوانی را به ماموران پلیس اطلاع دادند. با اعلام این خبر کارآگاهان دایره جنایی پلیس آگاهی همراه بازپرس شعبه سوم داسرای جنایی تهران به بیمارستان اعزام شدند و جسد مرد 30 ساله که با 16 ضربه چاقو به قتل رسیده بود مواجه شدند.

در تحقیقات ابتدایی مشخص شد مقتول از اراذل سطح دار تهران بوده که در بوستان یاران به قتل رسیده است. با مشخص شدن صحنه اصلی قتل تیم جنایی به محل اصلی حادثه اعزام شدند و در تحقیقات میدانی مشخص شد که مقتول با علت درگیری لفظی با چندین نفر درگیر شده و در جریان این نزاع با ضربات متعدد چاقو به قتل رسیده است. متهمان اصلی این پرونده بعد از قتل متواری شده اند.

بعد از گذشت 23 روز از درگیری خونین کارآگاهان توانستند یکی از متهمان این پرونده در را در منزل شخصی اش دستگیر کنند. متهم در اعترافات اولیه خود به حضور در درگیری مرگبار اقرار کرد اما این موضوع که از عوامل اصلی دعوا بوده است را تکذیب کرد.

گفت و گو با متهم

از قبل مقتول را می شناختی؟

بله جمال از افراد معروف در پارک یاران بود و همه افراد او را می شناختند

تا کنون با مقتول سابقه درگیری داشتی؟

نه اما او بیشتر افراد را به تمسخر می گرفت و همیشه باعث عصبانیت بقیه می شد

از روز درگیری بگو

من روز درگیری با موتورم به داخل پارک یاران رفتم و مقتول را دیدم به سمت او رفتیم تا با او احوال پرسی کنیم که او بعد از چند دقیقه من را مسخره کرد و به من فحش داد. من از این موضوع عصبانی شدم. مقتول که عصبانیت من را دید به من گفت نزدیک شو و ناگهان به من سیلی محکمی زد و گفت 30 ثانیه وقت داری از پارک بیرون بروی.

بعد از کتک و توهین مقتول چه کردی؟

من پارک را به سمت مغازه بیرون پارک ترک کردم که ناگهان یکی از دوستانم که عامل اصلی درگیری بود به من گفت ناراحت نباش من درستش می کنم و من را سوار ماشین کرد و همین حین با موبایلش به دوستان خود در محله 13 آبان زنگ زد از آنها خواست به پارک بیایند. دقایقی بعد افراد زیادی با چاقو و قمه به درون پارک حمله کردند.

تو هم با آنها همراه شدی؟

بله من در درگیری حضور داشتم اما چاقو نداشتم. من فقط با چوب چند ضربه به پای مقتول زدم و وقتی شدت درگیری را دیدم ترسیدم و پارک را به سمت خانه ترک کردم. وقتی به درون خانه رفتم دوستم با خط ناشناس به من زنگ زد و خبر فوت جمال را داد.

بعد از شنیدن خبر فوت جمال چه کردی؟

من که بسیار ترسیده بودم به سمت کرج رفتم و در کرج سوار تاکسی شدم و خود را به طالقان رساندم و 16 روز را در آنجا سپری کردم و وقتی خبر دستگیری برادر بزرگترم را به خاطر خودم شنیدم به تهران برگشتم.

چطور دستگیر شدی؟

دیروز ظهر وقتی در خانه بودم ناگهان دستگیر شدم.

برادر مقتول که در دادسرا حضور داشت در صحبت های خود جزئیات جدیدی را بیان کرد.

او در حالی که با عصبانیت مقابل متهم ایستاده بود گفت: برادر من تنها بود شما برای برادر من لشگرکشی کردید و به نامردی او را به قتل رساندید. من از خون برادرم نمیگذرم.

متهم بعد از شنیدم حرف های برادر مقتول گفت: من اصلا ضربه خاصی به برادر شما نزدم. یکی دیگر از افراد دعوا برای برادر شما لشگرکشی کرد و من اصلا در جریان نبودم. من فقط با چوب چندین ضربه به پای او زدم و در هنگام درگیری محل را ترک کردم. حتی در فیلمی که منتشر شده هم مشخص است که من در دعوا نقش خاصی نداشتم.

بازداشت یکی از متهمان اصلی پرونده بعد از 38 روز

بعد از گذشت 38 روز از قتل خونین مرد تهرانی در پارک یاران یکی دیگر از متهمان اصلی این پرونده در اَهر دستگیر‌ شد.

متهم هنگامی در مقابل بازپرس جنایی تهران قرار گرفت گفت: من در روز درگیری در پارک حضور داشتم اما نقشی در قتل جمال نداشتم.

وی در خصوص اظهارات دیگر متهمان که بیان داشتند با تلفن شخصی او به افراد دیگری برای حضور در صحنه جرم تماس گرفته شده گفت: من تماسی نگرفتم. یکی دیگر از دوستانمان با تلفن همراه من با افرادی در سیزده آبان و اسلامشهر تماس گرفت و از انها خواست تا برای دعوا به پارک بیایند.

من حتی چاقو هم نداشتم بقیه افراد با چاقو و چوب به جمال ضربه زدند و او را کشتند.

متهم در خصوص متواری شدن خود بعد از قتل گفت: من برای کار‌ کشاورزی به اهر رفته بودم و قصد فرار کردن نداشتم.

متهم بعد از اعترافات خود به بازداشتگاه منتقل و تحقیقات بیشتر برای دستگیری متهمان دیگر این پرونده ادامه دارد.

کدخبر: 1021505 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟