۱۳۹ شوهر بدهکار مهریه در زندان / زندانی 17 مرد بخاطر بدهکاری 3 سکه مهریه

به گزارش رکنا،رئیس کل دادگستری استان تهران ادامه داد: در خصوص مابقی این زندانیان نیز که بدهی آن‌ها بیش از سه سکه بود با ستاد دیه کشور توافق به‌عمل آمد که با تعامل ستاد دیه کشور و استان تهران زمینه پرداخت بدهی و آزادی آن‌ها فراهم شود.

وی از رسیدگی ویژه به دادخواست‌های اعسار زندانیان خبر داد و گفت: مقرر شد کارگروهی به‌طور ویژه دادخواست‌های اعسار محکومان مالی را در تمامی محاکم استان تهران را به‌طور ویژه مورد پیگیری قرار دهند و نظارت لازم صورت گیرد تا رسیدگی به دادخواست‌های اعسار به‌طور ویژه و خارج از نوبت به‌عمل آید و اگر احیانا مانعی وجود داشت هر چه سریع‌تر آن مانع برطرف شود و چنانچه پرونده‌ای در وقت قرار گرفت، به‌صورت خارج از نوبت رسیدگی شود.

القاصی ادامه داد: در خصوص تعداد ۷۵ نفر از محکومان مالی که رد مال آن‌ها دارای ابهام بود نیز مقرر گردید پرونده آن‌ها توسط اجرای احکام واحدهای قضایی مربوطه استخراج شود و ضمن رفع ابهام، تکلیف اشخاص مشخص شود.

رئیس کل دادگستری استان تهران ضمن اشاره به برگزاری ملاقات مجازی با زندانیان و رسیدگی به درخواست‌های آن‌ها خاطرنشان کرد: امروز با تعدادی از مددجویان زندان زنان و زندان اوین به‌صورت ویدئوکنفرانس ملاقات به‌عمل آمد که نتیجتا منجر به آزادی تعدادی از این زندانیان شد.

وی تصریح کرد: هماهنگی لازم به‌عمل آمد که بخشی از بدهی این زندانیان از محل ستاد دیه استان تهران و بخش دیگری نیز از محل کمک‌های خیرین پرداخت شود.

القاصی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در مورد تعدادی از این زندانیان نیز در راستای توافقی که در روز جاری با ستاد دیه کشور به‌عمل آمد، مقرر شد ۵۰ درصد بدهی آن‌ها توسط ستاد دیه کشور و مابقی با مساعدت سایر بخش‌ها تامین و پرداخت شود.

رئیس کل دادگستری استان تهران ادامه داد: در خصوص تعدادی از این زندانیان نیز مقرر شد جلسات مصالحه توسط شورای حل اختلاف مستقر در زندان برگزار شود و در خصوص برخی از این زندانیان نیز معاون قضایی در امور زندان‌ها مکلف شد پرونده آن‌ها را مورد بررسی و نظارت قرار دهد تا هر چه سریع‌تر دادخواست اعسار آن‌ها مورد رسیدگی قرار گیرد و تعیین تکلیف شود.

وی در پایان گفت: در نتیجه ملاقات تصویری با زندانیان در روز جاری تعداد ۹ نفر از زندانیان جرایم مالی و تعداد ۱۷ نفر از زندانیان مهریه آزاد شدند که مجموعا تعداد ۲۶ نفر از مددجویان امروز از زندان آزاد شدند.

کدخبر: 1011806 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟