کشف محموله سنگین مواد مخدر قبل از ورود به پایتخت + فیلم

به گزارش خبرنگار انتظامی رکنا، سردار عباسعلی محمدیان رئیس پلیس تهران از کشف و ضبط محموله سنگینی از مواد مخدر خبر داده و گفت: در این عملیات با اقدامات پلیسی و اطلاعاتی شناسایی و توقیف شد.

فرمانده انتظامی تهران در ادامه افزود: در خودروهای توقیف شده محموله ای بالغ بر 350 کیلوگرم هروئین کشف و از 11 قاچاقچی بازداشت شده 4 نفر به عنوان سرکرده این باند قاچاق بازداشت و روانه زندان شدند.

این محموله ۳۵۰ کیلوگرم مواد مخدر بوده که در عملیات پلیس مبارزه با مواد مخدر پایتخت کشف و ضبط شده است.

بیشتر این مواد شامل مواد مخدر هروئین بوده و در پوشش‌های مختلف و محموله‌های متفاوت با خودرو و موتور بوده است.

سردار عباسعلی محمدیان فرمانده انتظامی تهران بزرگ نیز در این باره گفت: پلیس با تجهیزات ویژه ای که در اختیار دارد در تمامی حوزه‌ها توفیقاتی خوبی دارد. مأمورین ما از داخل ۳ تریلر که حداقل ۶۰ تن بار داشتند توانستند ۳۵۰ کیلوگرم هروئین کشف کنند.

وی افزود: محله‌هایی که شاید برای ساکنین آنجا ندیدن معتاد آرزو شده بود امروز پاکسازی و عدم حضور معتادین را شاهد هستیم؛ توزیع کنندگان دستگیر می‌شوند و تهیه مواد به سادگی دیگر امکان پذیر نیست. برخورد و جمع آوری معتادان و قاچاقچیان و توزیع کنندگان همچنان ادامه دارد.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ ادامه داد: در این عملیات ۴ قاچاقچی اصلی دستگیر و خوردهایی که توقیف شده بخشی از اموال آنها است که برابر قانون مصادره انجام می‌شود.

سردار محمدیان گفت: این محموله در حوزه تهران در جاده بیرونی شهر در حال انتقال به خارج از تهران و به سمت مرز بوده و احتمال توزیع محموله داخل تهران هم وجود داشته که با تلاش شبانه روزی همکاران شناسایی و توقیف شدند.

وی افزود: یک گرم این مواد مخدر کافی است تا یک جوان را معتاد غیر قابل برگشت کند.

سردار محمدیان به قاچاقچیان مواد مخدر هشدار داد و گفت: برابر قانون همه اینها مجرم هستند. توزیع کننده که می‌بیند چه بلایی بر سر مصرف کننده می‌آورد و باز هم به این کار ادامه می‌دهد باید مجازات سنگینی داشته باشد.

وی در خصوص کشفیات در فضای مجازی بیان کرد: مجرمین از همه بسترها برای توزیع مواد مخدر استفاده می‌کنند که یکی از آنها فضای مجازی است و به تمام کسانی که از بستر فضای مجازی توزیع مواد مخدر دارند همچنان هشدار می‌دهیم که پلیس توانمند و اشراف بر مجرمین دارد و آخر عاقبشان مجازات و بازداشتگاه است.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ گفت: همچنین تعدادی از افراد دستگیر شده هم در سنین کم هستند که این افراد به دلایلی از جمله خانواده معتاد داشتند به راه غلط کشیده شده‌اند.

وی گفت: در عملیات ۳ ماهه رزمندگان خاموش پلیس مبارزه با مواد مخدر که شبانه زوری در حال مبارزه هستند ۵ هزار و ۶۰۰ کیلوگرم مواد مخدر از ابتدای سال جاری کشف شد که این ۳۵۰ کیلوگرم قسمتی از کشفیات است.

طرح مواد مخدر

طرح مواد مخدر

 

کدخبر: 1009870 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟