سرقت باورنکردنی معتاد کارتن خواب از طلافروشی‌های مشهد

به گزارش رکنا، با گزارش‌های سریالی سرقت تابلو‌های طلافروشان مشهد، پلیس تحقیقاتش را آغاز کرد. بررسی دوربین‌های مداربسته نشان می‌داد، بین ساعت سه تا چهار بامداد، مردی میانسال و با چهره‌ای ژولیده، برای لحظاتی برابر دوربین طلافروشی‌ها ظاهر می‌شود و در عرض چند دقیقه با تخریب بخش‌هایی از تابلو‌های گران‌قیمت زرگری‌ها، آنها را پایین آورده و متواری می‌شد.

 هم‌زمان با تلاش پلیس برای شناسایی و دستگیری این شخص، با چهره‌زنی متهم، وظیفه شناسایی و دستگیری عامل این سرقت‌ها به مأموران دایره تجسس کلانتری احمدآباد سپرده شد. تیم تجسس این کلانتری با بررسی جغرافیا و زمان انجام این سرقت‌ها، ضمن ترسیم یک برنامه مشخص گشت‌های هدفمندی را آغاز کرد. گشت‌هایی که پس از سرقت هفتمین تابلو از یک زرگری افزایش یافت.

 تحقیقات مأموران ادامه داشت تا اینکه یکی از گشت‌های پیشگیری انتظامی نیمه شب به یک زباله‌گرد مشکوک شدند. مأموران با زیرنظر گرفتن این فرد، او را درست وقتی کارش را برای سرقت از تابلو مسی یک مغازه طلافروشی آغاز کرده بود، به دام انداختند.

 متهمی که مأموران دستگیر کرده بودند، مردی پنجاه ساله و معتاد بود. مأموران پس از انتقال او به مقر انتظامی، چهره‌اش را با تصاویر به‌دست آمده از دوربین‌های مداربسته طلافروشی‌ها مقایسه کردند. چهره‌ای که با هفت دوربین طلافروشی تطابق داشت و برای متهم نیز راهی به‌جز اعتراف باقی نگذاشت.

 متهم که از این سرقت‌ها پول زیادی به دست نیاورده بود، پس از اینکه شنید بیش از ۴ میلیارد ریال به زرگری‌ها خسارت وارد کرده و باید جبران کند، تازه فهمید چه خسارت سنگینی به این طلافروشان وارد کرده است.

 او در ادامه لب به اعتراف گشود و با معرفی مالخری که تابلو‌های طلافروشی‌ها را به او می‌فروخت، کوشید از جرم خود کم کند. او همچنین اعتراف کرد که این سرقت‌ها را فقط برای خرج اعتیادش انجام داده و تابلو‌ها را با مبالغ خیلی کمی به مالخر فروخته است.

 با دستگیری مالخر مأموران توانستند تعداد زیادی اموال سرقتی را از جمله قطعات تابلو‌های تخریــــــــب شده طلافروشی‌ها، یــــــــک دستــــــــــگاه جوش، یک دستگاه چرخ‌سنگ و... کشف کنند. تحقیقات در این پرونده به منظور شنــــــاســــایی سایر جرایم احتمـــــــالی همچنــــــــــــان ادامـــــه دارد.

کدخبر: 1009772 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟