کشف 712 میلیارد کالای قاچاق در طرح 5 روزه پلیس گمرک

سردار حسین رحیمی در تشریح اقدامات یک ماهه گذشته پلیس گمرک که در مبادی رسمی و گمرکات مستقر است با اشاره به اجرای طرح پیشگیری و مبارزه با قاچاق کالا از مبادی رسمی با اولویت پیش ساز مواد مخدر و کالاهای مرجوعی ، عنوان داشت: این طرح به مدت 5 روز در استان‌های دارای پلیس گمرک اجــرا شد که در نتیجه اجرای این طرح  انواع کالای قاچاق به ارزش تقریبی 712 میلیارد تومان کشف و 54 دستگاه خودرو توقیف و 52 نفر متهم دستگیر شدند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی افزود: در اجرای این طرح استان‌های  گیلان و کردستان بیشترین کشفیات را به خود اختصاص داده اند.

سردار رحیمی در تشریح اقدامات یک ماهه گذشته پلیس گمرک با اشاره به اینکه در یک ماهه گذشته شاهد افزایش 15  درصدی کنترل و بررسی محموله های گمرکی و افزایش 60 درصدی پرونده های کلان و سازمان یافته نسبت به مدت مشابه سال قبل هستیم ، گفت: در یک ماهه گذشته افزایش 300 درصدی پرونده های انهدام باند قاچاق در مقایسه مدت مشابه سال قبل را شاهد هستیم.

سردار رحیمی با اشاره به افزایش  100 درصدی  کشف اسناد جعلی نسبت به مدت مشابه سال قبل توسط پلیس گمرک، بیان داشت: خودروهای توقیف شده حامل کالای قاچاق نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش 134 درصدی داشته و در زمینه دستگیری قاچاقچیان رشدی 175 درصدی را در مقایسه با مدت مشابه سال قبل داریم.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا با اشاره به اینکه در یک ماه گذشته بیش از یک میلیون و 700 هزار  لیتر فرآورده‌های نفتی قاچاق و مشتقات آن (سوخت و مال از دست رفته) به ارزش بیش از 66  میلیارد تومان کشف و در این رابطه 255  متهم دستگیرشد، افزود:  کارآگاهان پلیس گمرک با استفاده از ظرفیت های موجود و تمرکز بر پرونده‌های مهم و کلان در ماه گذشته بیش از 79000 انواع کالای دخانی قاچاق به ارزش بیش از 22 میلیارد  تومان را کشف و در این رابطه 8 متهم را دستگیر کردند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا با اشاره به کشف  3492 دستگاه تجهیزات رایانه‌ای قاچاق به ارزش بیش از 20 میلیارد تومان و  دستگیری 12  متهم در این رابطه، گفت: در یک ماه گذشته بیش از 6386 عدد لوازم آرایشی و بهداشتی قاچاق به ارزش بیش از 4/1میلیارد تومان کشف و در این رابطه 5 متهم دستگیر شدند.

وی افزود: در یک ماه گذشته در مبادی رسمی بیش از 1680 گرم طلا قاچاق به ارزش بیش از 8 میلیارد تومان کشف و در این رابطه 9 متهم دستگیر شد.

سردار رحیمی با اشاره به کشف 463 قطعه قطعات و لوازم خودرو قاچاق به ارزش بیش از 7 میلیارد تومان و دستگیر ی 5 متهم در این رابطه، گفت: در یک ماه گذشته   12128 دستگاه لوازم خانگی قاچاق به ارزش بیش از 15 میلیارد تومان کشف و در این رابطه 7 متهم دستگیر شد.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا با اشاره به اینکه در یک ماه گذشته بیش از  1628 عددپوشاک، البسه و منسوجات قاچاق به ارزش بیش از 2 میلیاردتومان کشف و در این رابطه 9 متهم دستگیرشد، عنوان داشت: کشفیات اعلام شده بالا از مبادی رسمی که از مصادیق قاچاق هستند کشف شده است و با تلاش همکارانم در پلیس گمرک شاهد رشد در همه شاخص های اعلام شده هستیم.

وی افزود: پلیس امنیت اقتصادی در مبادی رسمی با راه اندازی پلیس گمرک اجازه ورود کالای قاچاق را به کشور نخواهد داد و در این مسیر به همکاری و همراهی هموطنان گرامی نیازمند می باشد از این رو هموطنان گرامی می توانند اخبار و اطلاعات خود را در خصوص جرایم و مفاسد اقتصادی با شماره 096300 ستاد خبری پلیس امنیت اقتصادی در میان بگذارند.

کدخبر: 1009583 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟