بهترین مقصد گردشگری ایران در پاییز

 

این فصل با آب و هوای معتدل و خنک خود، برای سفرهای در طبیعت و پیاده‌روی‌های طولانی بسیار مناسب است. باغ‌ها، پارک‌ها و جنگل‌ها در این زمان از سال به یک جاده بهشتی تبدیل می‌شوند که گردشگران را به خود جذب می‌کنند.

همچنین، مراسم‌های محلی در این فصل برگزار می‌شوند که به تجربه‌ی فرهنگ و آداب و رسوم محلی کمک می‌کنند. به طور کلی، پاییز یک زمان فوق‌العاده برای تجربه زیبایی‌های طبیعت و فرهنگ یک منطقه است که هر ساله مسافران بسیاری را به خود جلب می‌کند. از طرفی اگر مدرسه یا دانشگاه ندارید میتوانید این فصل را برای مسافرت انتخاب نمایید زیرا این فصل مانند تابستان و بهار شلوغ نمی باشد. در ادامه به برخی از این مکان های تفریحی اشاره میکنیم. لازم به ذکر است برخی از این مناقط از مستند های گردشگری پخش شده از صدا و سیما که از سایت فام قابل دسترس است ، مانند پخش زنده شبکه جهان بین انتخاب شده. در ادامه با ما همراه باشید تا این مناطق را معرفی کنیم.

شهر ماهان ، کرمان

شهر ماهان در کرمان با جاذبه‌های گردشگری فراوان و زیبایی‌های بی‌پایان واقع شده و در دامنه‌های کوهستانی جوپار و پلوار قرار دارد. موقعیت جغرافیایی منحصربه‌فرد این شهر، آب‌وهوایی خنک و دلپذیر را به اهالی و مسافران هدیه می‌دهد. این شهر فقط ۴۲ کیلومتر از کرمان فاصله دارد و تاریخ و ثقافت این ناحیه باعث شده تا ماهان یک شهر با تاریخچه غنی و فرهنگ متنوع باشد. این باغ را بار ها در پخش شبکه کرمان ، به صورت جذاب مشاهده کردیم.

باغ شازده، بزرگ‌ترین باغ ایرانی، یکی از جاذبه‌های برجسته ماهان است. این باغ در کنار کویری وسیع قرار دارد و با مساحتی حدود پنج هکتار، یکی از شاهکارهای معماری ایرانی است. باغ شازده به عنوان یکی از میراث‌های جهانی یونسکو شناخته شده و توسط عبدالحمید میرزا ناصر‌الدوله فرمانفرما  در دوران قاجاریه ساخته شده است. این منطقه می تواند مقصد مناسبی برای گردشگری در فصل پاییز باشد.

جزیره هرمز

جزیره هرمز، یکی از جزایر برجسته و دیدنی در جنوب ایران می باشد که در فاصله ۸ کیلومتری از قشم و ۴۲ کیلومتری از بندرعباس قرار گرفته .برای سفر به این جزیره زیبا، می‌توانید از چندین روش استفاده کنید. اگر از قشم می‌آیید، می‌توانید از اسکله بندر ذاکری با قایق‌های تندرو به مقصد بروید یا بلیط هواپیما به بندرعباس تهیه کرده و از طریق اتوبوس‌های دریایی در اسکله شهید حقانی بندرعباس به جزیره هرمز بروید. این جزیره با وجود تنوع طبیعی فراوانی که شامل ارتفاعات، کوه‌ها، صخره‌ها، دره‌ها و غارها می‌شود، همچنین خاکی پر از رنگ و زیبایی چون رنگین کمان، یک مقصد شگفت‌انگیز برای گردشگران محسوب می‌شود. 

یکی از دیدنی‌ها و شگفتی‌های بی‌نظیر در جزیره هرمز، دره رنگین‌کمان است. این دره زیبا و پراز رنگ‌های جذاب، معادن مختلفی از جمله هماتیت، مگنتیت و اولیژیست را در خود جای داده است. این مواد معدنی متنوع با رنگ‌های چشم‌نوازی تشکیل شده‌اند که باعث شکل‌گیری این دره رنگین‌کمان شگفت‌انگیز شده است. این جزیره در فصل پاییز می تواند مکانی خنک و خلوت و بسیار زیبا برای گردشگران در سراسر کشور باشد.

جزیره هرمز

چشمه بلقیس یاسوج

باغ چشمه بلقیس در نزدیکی شهر چرام، در کنار روستای شهرک قلعه کره شهبازی واقع شده است، در میانه راه "چرام به گچساران". داستانی جالب در میان محلی‌ها منتقل شده که می‌گوید در دوره ساسانی، یک زن به نام بلقیس دستور ساخت این باغ را داده و به همین دلیل این مکان به نام باغ چشمه بلقیس شناخته می‌شود. برخی اعتقاد دارند که در گذشته، زیبایی به نام بلقیس در اساطیر ایران باستان نمادی بوده و هر جا که زیبایی وجود داشت، به نام بلقیس نامیده می‌شد و این باغ نیز به دلیل زیبایی‌اش به نام بلقیس شناخته شده است.

البته باید گفت که این داستان تنها ساخته ذهن بوده و داستان اصلی از داستانی که عموما نقل می شود متفاوت است. ساخت این باغ به دوره پهلوی اول و سال ۱۳۲۳ برمی‌گردد. در آن زمان، باغ چشمه بلقیس به شکل امروزی‌اش وجود نداشت و تنها بیشه‌زاری با درختان و نیز زبان گنجشک در این منطقه دیده می‌شد.  در سال‌های ۱۳۲۰ مردم منطقه به ساخت باغ‌های کوچک در این منطقه پرداختند و سپس یک فرد به نام اسکندرخان چرامی این باغ‌ها را از مردم خریداری و گسترش داد. او حوضه‌ای در وسط باغ ساخت، درختان جدیدی کاشت، جویبارهایی در داخل باغ ایجاد کرد و بخش‌های مختلف باغ را با سنگ‌فرش پوشاند تا به این مکان زیبا حیات جدیدی ببخشد. این باغ به حدی معروف شد که گاهی به عنوان باغ اسکندریه نیز یاد می‌شود. البته باید گفت که این روایت نیز به گفته محلی ها نقل شده و چندین بار از شبکه استانی این منطقه یعنی پخش زنده شبکه دنا نمایش داده شده .

چشمه بلقیس یاسوج

روستای فیلبند

فیلبند ، یکی از زیباترین روستاهای واقع در مرتفع‌ترین نقاط استان مازندران است. این روستا به دلیل موقعیت جغرافیایی خاص و استوار خود، از ارتفاعاتی کوهستانی سرسبز به مراتع و دیگر روستاهای اطراف دسترسی دارد. روستای فیلبند، همواره با چشم‌اندازی زیبا به اطراف‌اش، در نیمی از سال با تشکیل ابرها به تزئین می‌پردازد و دوستداران طبیعت در فصل‌های گرم به این منطقه مسافرت می‌کنند تا از هوای خوشایندش بهره‌برند. دریای ابری روستای فیلبند در بیشتر روزهای سال پدیدار می‌شود، تماشای جابجایی ابرها و غرق شدن در دریایی از ابرها، لحظاتی جالب و خاطره‌انگیز را برای گردشگران به وجود می‌آورد.

حتما بارها در عکس ها و فیلم هایی که از این منطقه جذاب منتشر می شود متوجه ابر ها شده باشید . این ابر ها می توانند فضایی رویایی را برای دوست داران طبیعت و گردشگرانی که قصد رها شدن از زندگی روزمره و خسته کننده را دارند ایجاد می کند. در همین میان می توان از مسیر نیز لذت کافی را برد.

با همه این تفاسیر ایران آنقدر مکان های زیبا و جذاب برای گردشگری وجود دارد که معرفی آن ها در یک مقاله نمی گنجد و نیاز است تا جستجو ها بیشتری در اینترنت صورت گیرد.

 

کدخبر: 943351 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟