افزایش قیمت قطعات یدکی خودرو در چند هفته گذشته/ قبل از خرید ماشین، مطالعه گزارش کارشناسی آن را  جدی بگیرید!

 تولید قطعات تقلبی و بی‌کیفیت نیز جزو مهم‌ترین معضلاتی به حساب می‌آید که امروزه خودروسازان و مالکین خودروها با آن دست‌وپنجه نرم می‌کنند.

افزایش قیمت قطعات و لوازم یدکی ماشین‌ چالش‌های بسیاری را به‌وجود آورده و نتایجی را در پی دارد که لزوم کارشناسی خودرو  قبل از خرید  یک ماشین را پررنگ‌تر از قبل می‌کند.

تاثیرات افزایش قیمت قطعات یدکی خودرو

به‌دلیل نبودِ نظارت و کنترل مناسب روی بازار قطعات و لوازم یدکی خودرو، قیمت این محصولات به‌درستی تعریف نشده و با سرعت زیادی درحال افزایش است. از طرفی با افزایش قیمت قطعات یدکی، اجرت تعمیر قطعات هم به شکل قابل ملاحظه‌ای با افزایش روبه‌روست.

در چنین شرایطی، نه تعمیرکار توان خرید اجناس مرغوب و باکیفیت را دارد و نه مردم سراغ خرید قطعات و لوازم یدکی باکیفیت، اما گران‌قیمت می‌روند. به همین خاطر، خودروی آسیب‌دیده با قطعه یدکی بی‌کیفیت تعمیر می‌شود. به همین خاطر است که کارشناسی ماشین قبل از خرید، اهمیت ویژه‌ای دارد.

یکی دیگر از نتایج افزایش قیمت قطعات یدکی، این است که افراد توجهی به عمر مفید لوازم مصرفی مثل لاستیک و ... ندارند و تا فرسودگی قطعه موجب خسارت مالی و جانی نشود، آن را تعویض نمی‌کنند.

تعمیر نکردن خودرو یا استفاده از قطعات بی‌کیفیت، چه نتایجی در پی دارد؟

با رشد توجیه‌ناپذیر قیمت‌ها، بسیاری از مردم از تعمیر خودروهای آسیب‌دیده‌شان سر باز می‌زنند و با اینکه می‌دانند خودرویشان ایراد دارد، آن را راهی خیابان‌ها می‌کنند. همین امر منجر به افزایش تصادفات و سوانح رانندگی کوچک و بزرگ می‌شود.

کارشناسی معتبر خودرو را قبل از خرید جدی بگیرید

ممکن است خودرویی بدنه بدون نقص، کابین تروتمیز و موتوری ظاهرا سالم و بدون ایراد داشته باشد، اما با بررسی دقیق‌تر آن، قطعات تعمیرنشده و خرابی‌های قابل توجه داشته باشد. اینجاست که کارشناسی معتبر خودرو  پیش از خرید اهمیت ویژه‌ای پیدا می‌کند. 

کارشناسان خودرو در «کارنامه» با بررسی دقیق خودرو و ارزیابی ۴۳۰ نقطه از آن، گزارش کاملی از بخش فنی و بدنه خودرو ارائه می‌کنند.  به همین دلیل پیشنهاد می‌شود برای آگاهی نسبت به وضعیت کامل خودرو، گزارش کارشناسی کارنامه آن را مطالعه کنید.

 

کارشناسی معتبر با کارنامه

تیم کارشناسان ماهر و متخصص کارنامه در شش شهر بزرگ کشور (تهران، اصفهان، کرج، شیراز، رشت و مشهد) و در هر ساعت از روز آماده بازدید از خودروهای شما هستند.

حرفه‌ای‌های کارنامه با استفاده از ابزار و تجهیزات پیشرفته، بیش از ۴۰۰ آیتم مختلف خودرو را مورد بررسی قرار می‌دهند و عملکرد قطعات مختلف را محک می‌زنند. در آخر گزارش جامعی در خصوص وضعیت سلامت خودرو و بازه قیمتی آن هم به‌صورت آنلاین و هم به‌صورت فیزیکی و روی کاغذ به شما تحویل می‌دهند.

برای درخواست کارشناسی کافی است وارد وب‌سایت اصلی کارنامه شوید و از بخش «درخواست کارشناسی خودرو» گزینه «ثبت درخواست» را انتخاب و فرم را پر کنید. کارنامه در مدت‌زمان کوتاهی با شما تماس می‌گیرد و قرار ملاقات را تنظیم می‌کند تا تیم فنی خود را به‌همراه تجهیزات موردنیاز به محل موردنظر اعزام کند.

کدخبر: 861814 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟