مانتو چشم نظر

زمانی که می‌خواهید یکی از مدل‌های مناسب را برای خود انتخاب کنید باید معیارهای خاصی را در نظر بگیرید تا مطمئن باشید که این روپوش ظاهر آراسته و زیباتری را برای شما به‌وجود می‌آورد.

راهنمای انتخاب مانتو مناسب برای بانوان

برای اینکه شما همیشه شیک‌پوش و جذاب به‌نظر برسید لازم است که تمامی اجزای استایل خود را به‌درستی انتخاب کنید و ازآنجایی‌که مانتو بیشترین تاثیر را در این زمینه دارد، بررسی تمامی عواملی مهم هنگام خرید این لباس به تصمیم‌گیری بهتر شما کمک می‌کند.

انواع مختلف مانتوها را بشناسید

معمولا دسته‌بندی این نوع لباس براساس فصل مورد استفاده، نوع طراحی و موقعیتی که شما برای پوشیدن آن انتخاب می‌کنید، انجام می‌شود و بر همین اساس می‌توان به نمونه‌های زیر اشاره کرد:

  • مدل‌های فصلی: با شروع هر فصل از پارچه‌ها و طرح‌هایی برای دوخت این نوع لباس استفاده می‌شود که با شرایط آب‌وهوایی تناسب بیشتری داشته باشد.
  • اداری: مدل اداری ظاهر ساده‌تری دارد و در هنگام دوخت، از پارچه‌هایی با رنگ‌های خاص برای دوخت آن استفاده می‌شود که به‌منظور پوشیدن در محیط کار بهترین انتخاب است.
  • اسپرت: برای طراحی مدل اسپرت، اصل مهمی که در نظر گرفته می‌شود، حس راحتی است تا گزینه‌ای مناسب برای استفاده روزمره باشد.
  • مجلسی: درصورتی‌که برای دوخت روپوش از پارچه‌های پرزرق‌وبرق، سنگ‌دوزی‌شده و طرح‌های خیلی خاص استفاده شود معمولا در دسته مدل‌های مجلسی قرار می‌گیرد.
  • رسمی: محیط‌های رسمی نیاز به استفاده از لباس‌هایی دارند که در عین سادگی، وقار و متانت خاصی را به ظاهر بانوان ببخشد.

برای انتخاب سایز و مدل مانتو به فرم بدن خود توجه کنید

سایز و مدل مانتو

باید گفت هنگام خرید روپوش نکته مهم دیگری که باید در نظر داشت، تناسب لباس با فرم بدن است که معمولا جدا از سایزبندی باید کوتاهی یا بلندی و نحوه طراحی آن را هم مورد توجه قرار داد.

معمولا کسانی که قد کوتاهی دارند باید مدلی را انتخاب کنند که بلندی آن تا روی زانو برسد، در این حالت فرد کشیده‌تر و خوش‌فرم‌تر به‌نظر می‌رسد. درصورتی‌که اندام متناسبی دارید دست شما برای خرید این نوع لباس باز است و می‌توانید خیلی راحت هر مدلی را امتحان کنید.

برای کسانی که اندام درشت‌تری دارند و چاق به‌نظر می‌رسند، استفاده از مانتو تنگ مناسب نیست و این افراد باید روپوش‌هایی را بخرند که حالتی راسته و کمی گشادتر داشته باشند.

درصورتی‌که در قسمت شکم و پهلو چربی اضافی دارید، باید از انتخاب مدلی که در بخش کمر پلیسه و کمربند دارد، خودداری کنید تا در این حالت مطمئن باشید که اندام شما فرم بهتری می‌گیرد و چاق‌تر نما نمی‌دهد.

افراد لاغر که اندام آن‌ها یکنواخت و صاف است، باید از مدل‌هایی استفاده کنند که دارای چین، پیلی یا برش‌هایی در قسمت‌های میانی لباس باشد تا کمی حجم اندام آن‌ها را درشت‌تر جلوه دهد.

البته باید به این مسئله هم توجه کنید که در سال‌های اخیر این نوع لباس بیشتر به‌صورت فری سایز طراحی می‌شود تا بسیاری از افراد با اندام چاق و لاغر بتوانند خیلی راحت مانتو مورد نظرشان را پیدا کنند و استایل زیباتری برای خود بسازند.

رنگ پوست شما در انتخاب مانتو تاثیر دارد

به‌طور کلی انتخاب رنگ لباس مسئله‌ای کاملا سلیقه‌ای است اما برای کسانی که می‌خواهند همیشه زیبا و آراسته باشند، توجه به تاثیر این معیار در هنگام خرید مانتو نیز بسیار مهم خواهد بود.

زمانی که به تناسب رنگ لباس با پوست‌تان توجه می‌کنید، می‌توانید استایلی شیک و جذاب داشته باشید که از دیدن آن لذت می‌برید، پس در همین راستا بهتر است موارد زیر را در نظر بگیرید:

  • برای افرادی که پوست تیره دارند، پوشیدن لباس‌هایی با رنگ‌های روشن مانند طوسی، خاکی، سفید و صورتی ملایم انتخاب ایده‌آلی به‌نظر می‌رسد و این دسته از خانم‌ها بهتر است هنگام خرید این نوع لباس، کم‌تر به سراغ رنگ‌هایی همچون قهوه‌ای، مشکی و سبز یشمی بروند.
  • برای کسانی که پوست روشن‌تری دارند، استفاده از روپوشی با رنگ‌های گرم و خیلی تیره توصیه نمی‌شود.
  • در نهایت باید گفت کسانی که پوست آن‌ها نه خیلی تیره است و نه زیادی روشن، در انتخاب رنگ لباس خود آزادی عمل بیشتری دارند.

جنس پارچه مانتو را متناسب با فصل انتخاب کنید

برای بهار و تابستان می‌توانید مدل‌هایی با جنس نخی و پنبه‌ای را انتخاب کنید که از الیاف طبیعی تهیه شده‌اند و هنگام پوشیدن، حس راحتی و خنکی بیشتری را برای شما ایجاد می‌کنند.

ازآنجایی‌که با شروع پاییز هوا کمی خنک‌تر می‌شود و هنوز خیلی سرد نیست، براساس شرایط آب‌وهوایی منطقه خود می‌توانید پارچه‌های کتانی را انتخاب کنید که ضخامت مناسبی دارند.

ازطرفی چنانچه قصد دارید تا مناسب‌ترین جنس پارچه را برای روپوش زمستانه انتخاب کنید، مدل‌های پشمی، چرمی و بافت بسیار مناسب هستند و بهترین ظاهر را به شما می‌بخشند.

علاوه‌بر مواردی که به آن‌ها اشاره شد و به خانم‌ها اجازه می‌دهد تا متناسب با فصل، جنس مانتو خود را تغییر دهند، پارچه‌های دیگری نیز برای دوخت این نوع لباس مورد استفاده قرار می‌گیرد که شامل نایلون، ویسکوز، پلی‌استر، جین و کشی است که هرکدام ویژگی‌های خاص خود را دارند.

درضمن اگر می‌خواهید پول شما برای خرید این نوع لباس هدر نرود، بهتر است باکیفیت‌ترین جنس را تهیه کنید تا از این بابت اطمینان داشته باشید که بعداز چند بار شست‌وشو، رنگ و بافت آن خیلی تغییر نمی‌کند.

برای خرید بهترین مانتو به گالری میرداماد مراجعه کنید

بهترین مانتو

بدون شک دسترسی به یک گالری مانتو که انواعی از مدل‌ها و طرح‌های متنوع را با بهترین جنس پارچه در اختیار شما قرار دهد، باعث می‌شود تا در هنگام انتخاب راحت‌تر عمل کنید.

در همین راستا باید گفت گالری مانتو میرداماد به‌عنوانی انتخابی ایده‌آل، به شما این امکان را می‌دهد تا از میان محصولات متنوع بتوانید روپوش‌های مجلسی، اسپرت، اداری و فصلی را با بهترین کیفیت دوخت، پارچه و مناسب‌ترین قیمت بخرید.

جمع‌بندی

مانتو یکی از اجزای بسیار مهم در استایل خانم‌های ایرانی است و به همین خاطر اغلب افراد برای انتخاب این لباس حساسیت زیادی را به خرج می‌دهند و همیشه دوست دارند تا مناسب‌ترین مدل را بخرند.

برای اینکه خرید خوبی داشته باشید، بهترین کار این است که تمامی معیارهای لازم برای انتخاب این نوع لباس را مورد توجه قرار دهید که از مدل روپوش گرفته تا جنس پارچه را شامل می‌شود.

کدخبر: 1023466 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟