طراحی سایت چیست

طراحی سایت چیست؟

طراحی سایت چیزی است که ظاهر و احساس کلی را هنگام استفاده از یک وب سایت ایجاد می کند. این فرآیند برنامه ریزی و ساخت عناصر وب سایت شما، از ساختار و چیدمان گرفته تا تصاویر، رنگ ها، فونت ها و گرافیک است.

امروزه ایجاد وب سایت یکی از ارکان حضور آنلاین است. به همین دلیل، دنیای طراحی وب مانند همیشه پویا است. به طور مداوم در حال تغییر است تا نیازهای رو به رشد صاحبان وب سایت و بازدیدکنندگان را به طور یکسان برآورده کند.

طراحی وب دارای اجزای متعددی است که با هم کار می کنند تا تجربه نهایی یک وب سایت را ایجاد کنند، از جمله طراحی گرافیکی، طراحی تجربه کاربر، طراحی رابط، بهینه سازی موتور جستجو (SEO) و تولید محتوا. این عناصر تعیین می کنند که یک وب سایت چگونه به نظر می رسد و در دستگاه های مختلف چگونه کار می کند.

همچنین باید بدانید که طراحی وب سایت با توسعه وب سایت متفاوت است. توسعه سایت کدنویسی واقعی است که باعث می شود یک وب سایت کار کند. زمانی که در حال ساخت یک وب سایت هستید، هم به طراحی سایت و هم به توسعه سایت نیاز دارید. اگرچه می توانید طراحانی را پیدا کنید که هر دو تخصص را دارند و می توانند به شما کمک کنند تا یک سایت راه اندازی کنید.

طراحان وب ایده های شما را می گیرند و آنها را به مدلی تبدیل می کنند که نشان می دهد وب سایت آینده شما چگونه خواهد بود. طراحان وب بخش خلاقانه طراحی یک وب سایت را انجام می دهند.

توسعه دهندگان وب – که گاهی اوقات مهندس یا کدنویس نامیده می شوند – ماکتی را که طراح وب شما ساخته است، می گیرند و آن را به یک زبان برنامه نویسی ترجمه می کنند تا در وب نمایش داده شود. آنها وب سایت ها را کاربردی می کنند، که اغلب به معنای ویجت های کدگذاری سفارشی و ابزارهای دیگر است.

یک توسعه دهنده تجربه کاربری که به عنوان توسعه دهنده UX نیز شناخته می شود، کسی است که وب سایت شما را کاربر پسند می کند. آنها مهارت های فنی و همچنین مهارت های طراحی دارند و آنها را به کار می اندازند تا وب سایت هایی را ایجاد کنند که بازدیدکنندگان را جذب و نگه می دارد.

البته خبر خوب این است که شما برای راه اندازی و طراحی یک وبسایت نیازی نیست کسی را استخدام کنید یا تمام این تخصص ها را بلد باشید!

چون امروزه ساخت سایت بسیار آسان شده است و همه افراد به لطف سیستم مدیریت محتوای وردپرس که قدرتمندترین سازنده سایت در دنیاست و با خرید سایت وردپرس می توانند بدون نیاز به دانش کدنویسی برای خود و دیگران به طراحی سایت بپردازند.

اما چگونه؟ تمام فرایند راه اندازی و طراحی سایت شما در 3 مرحله قابل انجام است، بیایید این مراحل را دنبال کنیم:

1. خرید هاست و دامنه

اول از همه شما باید یک هاست و یک نام دامنه خریداری کنید.

هاست: محتوای وب سایت شما به فضای فیزیکی نیاز دارد و این همان کاری است که پلتفرم های میزبانی وب (هاست) انجام می دهند. آنها متون، تصاویر و پایگاه های داده شما را ذخیره می کنند تا بتوانید به آنها در وب دسترسی داشته باشید.

نام دامنه: نام دامنه در واقع همان نام سایت شما است و آدرسی است که بازدیدکنندگان هنگام جستجوی شما در نوار مرورگر خود می بینند. این نام باید منحصربفرد باشد و قبلا توسط شخص دیگری ثبت نشده باشد. شما می توانید در همان شرکت میزبانی که هاست خریداری می کنید، یک نام دامنه هم تهیه کنید.

حتما قبلا از خرید هاست، از شرکت هاستینگ مشاوره های لازم را بگیرید تا هاست متناسب با سایت خود را خریداری کنید.

2. خرید سایت آماده

در این مرحله شما باید یک سایت آماده با توجه به حوزه کاری خود انتخاب کنید. به عنوان مثال اگر قصد فروش محصول یا محصولاتی را دارید، می توانید با خرید سایت فروشگاهی از تم فارس در چند دقیقه سایت خود را راه اندازی کنید.

همچنین انواع وبسایت های فروشگاهی وجود دارد که شما باید با توجه به محصولی که قصد فروش آن را دارید وبسایت مدنظر خود را انتخاب کنید.

شاید فکر کنید که بهتر است یک طراح سایت استخدام کنید تا سایت شما را راه اندازی کند. اما باید بدانید که این سایت های آماده هم توسط تیمی از متخصصین آماده شده است. یعنی اگر طراحی که استخدام می کنید بتواند کار خود را درست انجام دهد نهایتا چنین سایتی را برای شما طراحی خواهد کرد.

البته این را هم بدانید که اکثر طراحان سایت از همین روش برای طراحی سایت مشتریان استفاده می کنند و هزینه های بالایی دریافت می کنند.

یعنی شما اگر بخواهید حتی می توانید جز خود برای دیگران هم سایت طراحی کنید و از این روش کسب درآمد کنید.

3. وارد کردن محتوای خود در سایت

پس از اینکه شما یک سایت از پیش ساخته شده را بر روی هاست خود نصب کردید، اکنون محصولات و محتوای آزمایشی بر روی سایت شما وجود دارد.

شما باید محتوای خود را جایگزین تمام این محتواهای آزمایشی کنید. البته در صورت نیاز می توانید طراحی صفحات را به دلخواه خود با کشیدن و رها کردن تغییر دهید.

پس از این کار سایت شما آماده فعالیت خواهد بود و می توانید در جهت رشد و ارتقا آن و جذب بازدیدکننده قدم بردارید.

خب اکنون که می دانید طراحی سایت چیست و چگونه انجام می شود، شاید بخواهید بدانید که چرا مهم است.

چرا طراحی وب سایت مهم است؟

وب سایت شما با ارزش ترین دارایی دیجیتال کسب و کار یا شرکت شما است. این مانند یک تبلیغ 24 ساعته در ویترین فروشگاه از طرف شماست و مانند ویترین فروشگاه، می تواند تاثیر مثبت یا منفی بر روی کاربران شما بگذارد.

طراحی وب موثر با در نظر گرفتن کاربر شما ساخته می شود و نوع تصاویری که از آنها لذت می برند و به آنها پاسخ می دهند، محتوایی که می خواهند یا باید ببینند، و نوع سفر کاربر ایده آل برای دنبال کردن آنها در سراسر وب سایت را در نظر می گیرد.

وقتی طراحی وب به خوبی انجام شود، به تبدیل مشتریان بالقوه به مشتریان کمک می کند. اما طراحی وب بدون تمرکز بر نیازهای کاربر نهایی، می تواند افراد را از برند شما دور کند و باعث شود که به جای آن به یک رقیب نگاه کنند.

کدخبر: 1020274 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟