https://file.tesmino.ir/images/2024/06/images_1718110920_66684ac822651.jpg

شما می توانید به تنهایی به یادگیری زبان فرانسه در خانه بپردازید اما باید بدانید که این کار نیاز به برنامه ریزی، انگیزه و تعهد است تا بتوانید آموزش زبان فرانسه را تا سطح پیشرفته ادامه دهید و بتوانید همانند یک فرانسوی زبان صحبت کنید.

مزایای یادگیری زبان فرانسوی

زبان فرانسه پایه خوبی برای یادگیری زبان های دیگر به ویژه زبان های رومی (اسپانیایی، ایتالیایی، پرتغالی و رومانیایی) و همچنین انگلیسی است، ممکن است بدانید که حدود 40 تا 50 درصد واژگان انگلیسی از زبان فرانسه است، بنابراین دانستن زبان فرانسه دایره لغات شما را در زبان انگلیسی بهبود می بخشد. با یادگیری زبان فرانسوی و مطالعه مستمر آن می توانید مهارت های گرامی خود را رشد دهید.

یادگیری زبان فرانسه می تواند فرصت های شغلی زیادی را برای زبان آموزان ایجاد کند. شما می توانید با یادگیری زبان فرانسوی در سطح بین المللی مشغول به کار شوید و موقعیت شغلی خود را بالا ببرید.

کشور فرانسه با داشتن دانشگاه های معتبر یکی از بهترین کشور ها برای تحصیل است. شما می توانید با یادگیری زبان فرانسوی در معتبرترین دانشگاه های آن به تحصیل بپردازید.

چه مدت طول می کشد تا به زبان فرانسه مسلط شویم؟

مدت زمان یادگیری یک زبان جدید به انگیزه و تلاش شما برای یادگیری بستگی دارد. براساس (FSI) موسسه خدمات خارجی ایالات متحده اگر روزانه ۶ ساعت مطالعه داشته باشید می توانید زبان فرانسه را کمتر از ۱۰۰ روز یاد بگیرید. با این وجود این فقط یک زمان تقریبی است و برای هر فرد می تواند متفاوت باشد زیرا افراد سرعت یادگیری متفاوتی نسبت به یکدیگر دارند.

کلاس های آموزش فرانسه دهخدا به شما کمک می کند تا هر ۴ مهارت زبانی خود را رشد دهید و تقویت کنید. این موسسه با برگزاری کلاس های آموزشی آنلاین زبان فرانسه در پلتفرم اختصاصی خود و با استفاده از اساتید برجسته و باتجربه به شما کمک می کند تا زبان فرانسه را همچون زبان مادری خود یاد بگیرید و برای آزمون های بین المللی و مصاحبه سفارت نیز آماده شوید.

یادگیری زبان فرانسه در خانه امکان پذیر است؟

۱. از یک برنامه یادگیری زبان فرانسه استفاده کنید

اگر می ‌خواهید زبان فرانسه را در خانه یاد بگیرید، اما قبلاً این زبان را مطالعه نکرده ‌اید، بهتر است قبل از شروع هر چیز دیگری، واژگان اولیه فرانسوی را بیاموزید. برنامه های یادگیری زبان برای این کار عالی هستند. این برنامه ها بیشتر از روش‌ های فلش کارتی برای آموزش کلمات جدید استفاده می ‌کنند و سپس شما را در مورد آن ها امتحان می‌ کنند تا زمانی که به خوبی آن ها را یاد بگیرد.

۲. به پادکست ها و آهنگ های فرانسوی گوش دهید

تعداد زیادی آهنگ و پادکست فرانسوی عالی برای گوش دادن به صورت آنلاین وجود دارد. با گوش دادن به پادکست ها و حفظ کردن اشعار می توانید دایره لغات خود را به سرعت گسترش دهید.

۳. یادگیری رایج ترین لغات فرانسوی

تسلط به این نیست که چند کلمه می دانید. یادگیری رایج ترین کلمات و عبارات، سریع ترین راه برای تسلط است. طبق اصل پارتو، 80 درصد از گفتار روزمره ما از 20 درصد واژگان ما سرچشمه می گیرد. این برای همه زبان ها صادق است. اگر بتوانید رایج ترین عبارات را یاد بگیرید، به تسلط زبان فرانسه خواهید رسید.

۴. تمرین و مرور مستمر

شما با پشتکار زبان فرانسه را مطالعه کرده اید. در همان روز، می توانید بیشتر درس خود را به خاطر بیاورید. با این حال، تا روز بعد، بیشتر چیز هایی را که یاد گرفتید فراموش خواهید کرد. یک هفته بعد، تنها 20 درصد از مطالب آموزشی زبان فرانسه در حافظه شما باقی می ماند. پس بهتر است روزانه مطالب را با خود تمرین کنید.

۵. انگیزه یادگیری زبان خود را بالا نگه دارید

صرف نظر از اینکه چرا زبان فرانسه را یاد می گیرید، مهم است که برای رسیدن به هدف خود تلاش کنید. بسیاری از زبان آموزان به سطح معینی از دانش که می رسند انگیزه آن ها برای یادگیری پایان می یابد. اما، شما نباید اجازه دهید که این امر شما را شکست دهد. دلیل مطالعه‌تان و اینکه چقدر بیشتر باید ادامه دهید را در نظر داشته باشید. هنگامی که شما از این وضعیت عبور کردید، تسلط به زبان فرانسه برایتان مانند آب خوردن خواهد شد.

۶. از اشتباه کردن نترسید

هر زبان آموزی اشتباه می کند. این یک واقعیت است. اما ترس از آن ها پیشرفت یادگیری زبان فرانسه را محدود می کند. اگر در مورد دستور زبان یا تلفظ یک کلمه مطمئن نیستید، نگران نباشید و از صحبت کردن هم دست نکشید، سعی کنید آن ها را بیان کنید تا دیگران اشتباهات شما را اصلاح کنند. اصلاحات آن ها به شما کمک می کند تا به زبان فرانسه تسلط داشته باشید.

۷. هر چهار مهارت یادگیری زبان را تمرین کنید

چهار اصل یادگیری زبان عبارتند از: خواندن، نوشتن، گوش دادن و صحبت کردن. اگر یکی از آن ها را رها کنید، در یادگیری زبان خود دچار تاخیر خواهید شد و به مهارت نخواهید رسید.

مطمئن شوید که هر چهار مهارت را تمرین می کنید. اگر احساس می کنید یکی از آن ها در مقایسه با بقیه سخت است، زمان بیشتری را صرف تمریناتی کنید که آن مهارت را تقویت می کند. کتاب‌ های فرانسوی بخوانید، به پادکست ‌های فرانسوی گوش دهید و به طور منظم به این زبان صحبت کنید.

کدخبر: 1013482 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟