عدم الزام فعالان حوزه طلا و جواهر به ثبت همزمان صورتحساب الکترونیکی در دو سامانه مودیان و جامع تجارت

به گزارش رکنا از اصفهان؛ در راستای تسهیل تکالیف مودیان مالیاتی، مودیانی که ملزم به صدور صورتحساب الکترونیکی شده اند از جمله مودیان طلا و جواهر، اختیار دارند از طریق ثبت صورتحساب در سامانه مودیان (ارسالی توسط مودی یا شرکت های متعمد) یا سایر سامانه های دولتی از جمله سامانه جامع تجارت صورتحساب های خود را ارسال نمایند. بدیهی است در صورت ارسال صورتحساب از طریق سامانه جامع تجارت و دریافت تاییدیه ثبت آن در سامانه مودیان (تاییدیه مذکور در سامانه جامع تجارت نیز قابل نمایش است)، در اجرای تبصره 3 ماده 8 قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان الحاقی طی ماده(6) قانون تسهیل تکالیف مودیان نیازی به ثبت مجدد صورتحساب الکترونیکی در سامانه مودیان توسط مودی نخواهد بود.

تمدید مهلت اصلاح و تکمیل اظهارنامه پیش فرض مالیات بر ارزش افزوده

مدیرکل امور مالیاتی استان اصفهان اظهار داشت: با توجه به اجرایی شدن قانون پایانه فروشگاهی در سال گذشته برای اولین بار در نظام مالیاتی برای مودیان اظهارنامه پیش فرض ارسال می شود و مودیان مالیاتی می بایست اظهارنامه پیش فرض مالیات بر ارزش افزوده دوره زمستان 1402 خود را اصلاح، تکمیل و مسترد نمایند.

مالیات1مدبرنیا با اشاره به تمدید مهلت اصلاح و تکمیل اظهارنامه پیش فرض مالیات بر ارزش افزوده زمستان 1402 بیان کرد: آخرین مهلت تسلیم اظهارنامه دوره چهارم 1402، 22 اردیبهشت ماه تعیین گردیده است.

مدیرکل امور مالیاتی استان اصفهان از مودیان خواست اظهارنامه مالیاتی خود را موکول به دقایق پایانی نکنند و هر جه زودتر نسبت به تسلیم اظهارنامه اقدام نمایند.

وی افزود: لازم است مصرف کنندگان کالا و خدمات به این نکته توجه داشته باشند نرخ مالیات بر ارزش افزوده ای که در سال گذشته 9 درصد بود با توجه به قانون بودجه 1403 این نرخ یک درصد افزایش پیدا کرده و معادل 10 درصد در حال حاضر بایستی نرخ ارزش افزوده را مطالبه نمایند.

اصفهان/ بهمن راعی

کدخبر: 994565 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟