اصفهان بهشت خیریه ها است/ ۱۲۲هزار خانواده تحت حمایت کمیته امداد در اصفهان هستند

به گزارش رکنا از اصفهان؛ این مراسم به منظور قدردانی از تلاش‌های بی‌وقفه نیکوکاران و مؤسسات خیریه که در راستای کمک به نیازمندان و ارتقای سطح زندگی آنان فعالیت می‌کنند تشکیل شد.

براساس این گزارش؛ حبیب الله آسوده، معاون توسعه مشارکت مردمی کمیته امداد اصفهان در این مراسم، خطاب به خیرین اظهار داشت: امروز فرصت شد تا بیست و چهارمین تحلیل از موسسات خیریه و تشکل‌های مردمی را برگزار کنیم. هیچ‌کدام از شما تکلیفی برای رفع نیاز نیازمندان ندارید، چرا که این کار از منظر شرعی و انسانی واجب است و بر عهده دولت و نظام‌هاست. وجود ۷۰۰ موسسه خیریه با سابقه درخشان در استان اصفهان به ما نشان می‌دهد که شما بار سنگینی از دوش نظام برداشته‌اید و این وظیفه ما بود که این جلسه را برای تقدیر از  برگزار کنیم.

معاون توسعه و مشارکت های مردمی کمیته امداد در بیان مواردی که نیازمند توانمند سازی است تصریح کرد: تحصیل یکی از این موارد است،  باید تمام تلاش‌ها بر این اساس  باشد که هیچ دانش‌آموزی به خاطر فقر از تحصیل باز نماند.

۱۲۲هزار خانواده تحت پوشش کمیته امداد در اصفهان

کریم زارع، مدیرکل کمیته امداد استان اصفهان نیز در این آیین ضمن قدردانی از زحمات موسسات خیریه، گفت: در استان اصفهان، ما تصمیم گرفته‌ایم که کار را تا جایی که ممکن است به دست موسسات خیریه بسپاریم و کمیته امداد به عنوان پشتیبان عمل کند. در حال حاضر، ما در خدمت ۱۲۲ هزار خانواده در استان اصفهان هستیم و در حوزه‌های مختلفی از جمله تأمین درمان، جهیزیه و معیشت تعاملات بسیار خوبی با موسسات خیریه داریم.

وی  افزود: در سال‌های گذشته، با بیش از ۸۳ خیریه و موسسه در تعامل بوده و بیش از ۶ هزار نفر از خدمات آنها استفاده کرده‌اند. ما موفق به تأمین ۱۰۰ میلیارد تومان کمک از سوی موسسات خیریه شده‌ایم و اگر بتوانیم از ظرفیت این موسسات بهره‌برداری کنیم، دیگر نیازی به کمک کمیته امداد نخواهد بود.

اصفهان بهشت خیریه‌ها است

محمد رضا جانثاری، معاون سیاسی اجتماعی استاندار اصفهان، در این مراسم عنوان کرد که اصفهان به‌عنوان "بهشت خیریه‌ها" معرفی می‌شود و این لقب نه فقط یک شعار، بلکه تجلی فعالیت‌های جهادی و نیکوی مردم اصفهان است. او با اشاره به جغرافیای استان اصفهان، تعداد ۱۵ هزار تشکل مردمی که در کار خیر فعالیت دارند را نشان‌دهنده جهاد  اموال و نیکوکاری این مردم دانست.

اصفهان/ بهمن راعی

کدخبر: 1050361 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟