فیشینگ همچنان مالباخته می گیرد/ باند سه نفره 17هزار پیام فرستادند!

به گزارش رکنا از اصفهان؛ سرهنگ ایرج کاکاوند بیان داشت : مأموران فرماندهی انتظامی شهرستان کاشان پس از این که بارصد و پایش شبانه روزی فضای مجازی و شبکه های اجتماعی داخلی و خارجی دریافتند افرادی با هویت مجازی جعلی اقدام به ترغیب و تطمیع افراد با روش های مختلف نظیر ارسال پیامک حاوی لینک های آلوده با محتوای شکوائیه قضایی (ثنا) و سهام عدالت می کنند ، بررسی موضوع را به صورت ویژه در دستور کار قرار دادند .

وی افزود: در این راستا کارشناسان پلیس فتا پس از انجام اقدامات هوشمندانه پلیسی سرانجام 3 نفر اعضاء این باند را شناسایی و در چند عملیات جداگانه آن ها را در مخفیگاه هایشان دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان کاشان با اشاره به کشف تعداد 7 قطعه سیم کارت با هویت افراد مختلف و همچنین 3 دستگاه گوشی تلفن همراه که به وسیله آنها متهمان اقدامات مجرمانه خود را انجام می دادند تصریح کرد: متهمان دستگیر شده در تحقیقات اولیه به بزه ارتکابی اعتراف که پس از تشکیل پرونده برای انجام اقدامات قانونی به مرجع قضائی تحویل داده شدند.

این مقام انتظامی گفت : در بررسی های دقیق صورت گرفته توسط ماموران مشخص شد این افراد در مدت 6 ماه فعالیت مجرمانه خود توانسته اند بیش از 17هزار پیامک جعلی به هموطنان ارسال و از این طریق بالغ بر 2میلیارد ریال از حساب های بانکی آن ها برداشت کنند که تحقیقات در این خصوص کماکان ادامه دارد .

سرهنگ کاکاوند در پایان از شهروندان خواست : از ورود به لینک ها و آدرس های اینترنتی مندرج در پیام های دریافتی از سرشماره های شخصی و  ناشناس خودداری و در صورت نیاز به پرداخت وجه به صورت اینترنتی ، از اصالت و درستی آدرس درگاه های بانکی اطمینان حاصل کنند.

کدخبر: 1026888 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟